Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele velkej Ká (strana 59)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-21 06:36:22 Titulek: Re: Rozdíl mezi an-kapem/komem [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nevím jak Vás, ale mě by určitě sralo, kdyby mi do bytu lezli cizí lidé a považovali jej za svůj domov.
Web: neuveden Mail: neuveden
Hlavně ta ochrana mnohde nedává smysl. Existují místa/obory, kde se firmy můžou o zaměstnance porvat... a hle, jakými všelijakými lákadly, benefity a dalšími způsoby se o to snaží.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-18 06:57:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Takže podle Vás házení jednoho papírku do urny jednou za X let je zpětná vazba? Viděl jste někdy dotazník? Opravdu jste někde politikovi řekl, že chcete tohle, nebo naopak nechcete tamto? Nebo Vy jste zcela vážně někdy kompletně souhlasil s celým programem nějaké strany, o kterém víte, že si s tím stejně vytře řiť?
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 23:17:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, pomůže. Můžou zrušit stát. Nebo ho aspoň postupně zredukovat. Jenže ani na to serou, a dělají opak. Tak co si o tom mám myslet? Hm? Mě prostě absolutně nereprezentují, jsem jim u prdele... vážně mě někdo takový má řídit, resp. ovlivňovat, ať se nehádáme o slovíčka?
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 23:16:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A zkoušel jsem předávat zpětnou vazbu těm politikům a úředníkům.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 23:15:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Opravdu se Vás ptají? Dají Vám nějaký dotazník? A vezmou si k srdci právě Vaši zkušenost?
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 16:40:05 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Sorry, ale mě se ještě žádný politik na zpětnou vazbu neptal. Ani úředník. A když jsem to zkoušel já, tak vytřená prdel.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 16:17:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Takže ty příkazy, zákazy atd. to je... švestkový dort?
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 16:16:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Co myslíte? Není.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 15:07:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jakým právem, hm?
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 15:05:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Když sednete k neznámému autu:

1) Při jízdě máte zpětnou vazbu - cítíte vůz, slyšíte motor, sledujete údaje... a ve svém vlastním zájmu tuto vazbu neignorujete.
2) Výrobci aut se snaží poskytovat jednotný interface, auta jsou si tedy hodně podobná. Tohle u lidí nemáte - jsme si podobní v mnoha věcech, ale v těch píčovinách, které řeší státy, se často rozcházíme velice diametrálně.

Ten Váš známý kapitán má možná naivní představu, že lidé jsou nějaké víceméně shodné stroje, armáda či pluk, ale Vám to myslí daleko méně, a je vidět, že jste nikdy nic neřídil. Ve své firmě máte samozřejmě pokud možno lidi, kteří sdílejí Vaše cíle. Když firmu řídíte, jsou si její lidé vědomi těchto cílů. Zpětná vazba je pak od těchto lidí, abyste věděl, jak se Vám ty cíle daří naplňovat a jak jsou v tom ti lidé dobří.

A vůbec, nechcete mi ale teď tady tvrdit, že lidská společnost má nějaké vyšší cíle, jež všichni máme sledovat, že ne?
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 15:00:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ideálně toho, na kterém se shodnou nebo na kterém se shodli při uzavření smlouvy. Případně na kterém se shodnou jejich bezpečnostní agentury. Případně nikoho, ale pak máte ostrakizaci.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 14:58:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne. Já si představuju, že si najmu levnějšího exekutora, který si nenechá tolik dlužníkových peněz pro sebe. Je to blbá představa?
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 14:57:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Co prosím? To je moje území!
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 14:30:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Právě proto, že mě neznají, neumějí mě řídit, bez ohledu na to, jak dobří manažeři to jinak jsou. V prvé řadě totiž neznají mé cíle - a nemohou se tedy spolehnout na to, že jsou shodné s těmi jejich. V té druhé pak nemají ode mne zpětnou vazbu, nebo ji, ještě hůře, ignorují. Zeptejte se kteréhokoliv dobrého manažera, a řekne Vám totéž - bez cílů a bez zpětné vazby se řídit nedá.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 14:26:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ale proč do toho tahají nás?
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 14:18:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Dlužník má X. Dluží Y menší než X. Exekutor vymůže částku X. Vezme si z ní část. Vám dá méně než Y. Najal byste si takového exekutora?
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 13:18:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nebo ještě jinak, Norberte: Vy si běžně kupujete předražené věci?
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 13:17:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak znova. Jsem věřitel. Mám v ruce rozsudek. Najmu exekutora. Ten vymůže peníze. Část těch peněz si vemze jako svou odměnu... a část dá mně. Pokud si vemze moc peněz, já nepokryju ten dluh, a budu muset posílat exekutora znova... atd. Chápete, že furt nemám ty peníze? Které mi mohly sloužit, ale místo toho je má exekutor?
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 13:15:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To nebylo míněno jako osobní útok, ale jako reakce na to, že ankap je výhodný jen pro někoho. Že nebudete mít některé možnosti bezstarostného parazitování na ostatních, mě vážně netrápí, a že Vaši kamarádi taxikáři budou muset snížit ceny a přestat ojebávat zákazníky, mě netrápí už tuplem.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 13:05:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Zájmem věřitele je získat své peníze zpět. Když si většinu peněz od dlužníka vezme soudce nebo exekutor, kde je zájem věřitele, hm?
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 12:25:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Pokud nemáte ani sociální kapitál, tak jste vážně v prdeli. Ale v takovém případě patříte mezi lidi, kterých je v milionu tak jeden, kteří nemají fakt absolutně nikoho, nevzbuzují absolutně žádný soucit a nejsou schopni ani žebrat.

V opačném případě máte v anarchokapitalismu daleko víc možností než ve státě, jen obvykle nemáte ty možnosti, pro které nemusíte vůbec hnout palcem.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 11:49:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne, tak to není. I soukromá osoba může interagovat násilím a stát dobrovolně. Bavili jsme se však o tom, jak stát tlumí konflikty. Na což reaguji tím, že poukazuji na to, že stát konflikty vyvolává. Pokud vidíte kolem sebe tu rozhádanou společnost kvůli všem těm absurdním píčovinám, které řeší stát, tak se podívejte pořádněji - řeší se samé problémy, které by bez státu prostě nebyly.

Šikana ve školách? Bum, na volném trhu máš milion jiných způsobů jak to řešit, přičemž pro školu hlasuješ peněženkou.

Uprchlíci? Jdou do Evropy kvůli dávkám, stačí prostě dávky nemít. K čemuž stačí nemít stát.

Exekuční mafie? Bum, exekutora by mohl dělat každý a konkurovat cenami. To samé se soudními poplatky atd.

Na každou absurdní píčovinu, která se řeší, existuje volnotržní odpověď. I na to zdebilený globální oteplování, i na globální přiteplování. Lidi se hádaj jen kvůli tomu, že si nemůže každý za sebe vybrat svoje řešení. Nebo to neřešit vůbec.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 11:36:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Takže ve firmách a dalších organizacích jsou ovlivnitelé a nikoliv ředitelé?
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 10:00:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nepochybně. Přemýšlím, jaký konflikt a s kým bych vyvolal, kdybych se zcela vážně absolutně vysral na to, co po mně stát požaduje. A ať přemýšlím, jak přemýšlím, jediný konflikt bych měl se státem, s nikým jiným.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 07:54:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Teda... kdyby mi sousedé a obchodní partneři kecali do života a do byznysu tak, jak to dělá stát... to by bylo peklo. Hranici mezi řízením a ovlivňováním máme očividně každý někde úplně jinde.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-16 09:41:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak ono to sedne na každého, kdo má jakýkoliv svůj názor, protože kdokoliv jiný s ním může nesouhlasit a považovat se za rozhořčenou společnost.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-16 08:24:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ta poslední věta mi k Vám úplně sedí. Taxikáři by chtěli být bez konkurence, hezky na svých teplých místech, dokonale chráněni licencemi, jezdit za vysoké ceny a ojebávat zákazníky. Naprosto mi to k Vám pasuje - Vy také ojebáváte zákazníky, ojebáváte šéfa, nesnášíte volný trh (což ti Vaši kamarádi také)... no, vrána k vráně sedá.
Web: neuveden Mail: neuveden
Na tohle mám několik úhlů pohledu:

1) Každý člověk je unikát, a je dospělý v jinou dobu, někteří nikdy. Konkrétní věková hranice na cokoliv je tedy blbost.
2) I dospělý člověk by si chtěl hrát... ale pracovat musí :)
3) Učení jde mnohem snáz, když je zřejmé uplatnění učiva. Dítě, které nepracuje, nemá zkušenost, se kterou by školní látku propojilo. To ale není jen problém zákazu dětské práce, ale také systému vzdělávání, kdy se do dětí cpe bambilion píčovin.
4) A nakonec - i prací se člověk učí. Samozřejmě se toho moc nenaučí na 12kách u šicího stroje, ale pokud je ta práce aspoň trochu kreativnější, nebo např. vyžadující jednání s lidmi apod., pak je tam materiálu k učení docela hodně.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-16 08:02:17 Titulek: Re: Výjimka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo, přesně. I když je dětská práce zakázaná, máme na to dvojí metr, když jde třeba o umění.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-15 15:19:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To víte, udržet postavu 70 let, to dá fušku.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-15 15:17:28 Titulek: Re: Vojna a mír [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Gravitace je přírodní jev. Prostě je. Stát je umělý konstrukt, stejně tak jeho zákony, každou chvíli jsou nějaké jiné, vymáhání trvá roky atd. Srovnávat přírodní jev fungující bez přestávky všude a předvídatelně s kdejakou píčovinou není v naší diskusi korektní argument.

Nechci. Takhle jednoduché to je.

* Nemám na to povahu.
* Daleko více získám spoluprací než válkou.
* Mám rád život, ne smrt.

...

Ale Vaše nápady také nejsou špatné. Nějaký zákaz je mi někde u ... (_o_)
logo Urza.cz
kapky