Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele velkej Ká (strana 94)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: velkej Ká Čas: 2018-09-03 20:56:55 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A ještě navážu. V samotném západním světě se nejvíce pokroku událo:

1) V Evropě, když se podařilo upozadit regulační tendence církve. Po osvícenství přišly ty největší objevy ve fyzice a pokroky v technice, ale také ve společnosti. Zrušení nevolnictví, později zrušení poddanství, přišel kapitalismus.
2) V Americe, kam přišli lidé za svobodou a vyhlásili USA jako místo s minimem zákonů a jednoduchou ústavou chránící svobodu. Fungovalo to dlouho a spousta pokroku byla učiněna právě tam.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-09-03 20:49:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Co bylo dřív? Slepice, nebo vejce? Byl dříve pokrok a vyspělost, nebo různé regulace? Když se podíváte na internet (ano, můj oblíbený příklad), tak tam máte nějaký protokol, a původně vznikl ve vládním zařízení. Ale velmi rychle se jej chopily soukromé / komerční subjekty a udělaly z internetu něco opravdu velkého, pestrého a bohatého. A až poslední dobou přicházejí různé regulace, které ten dříve velice svobodný internet různě kazí a limitují. DMCA. Sušenky. GDPR. Různá omezení svobody slova. Hazardu. Porna. Pokud se někde objeví regulace, je to reakce na něco, co se děje. Ohejbák na něco, co se někomu nelíbí, a zrovna má tu moc ten ohejbák použít. Přitom mi nepřijde, že bych před 15 lety byl na internetu v nebezpečí. Co ty regulace dokázaly, kromě nasrání hromady lidí? A když to tak je na internetu, jak moc je pravděpodobné, že to v jiných oborech lidské činnosti bylo jinak?

Africké státy jsou v mnoha průserech. Za prvé teplé podnebí nevyšlechtilo lidi k rozumnějšímu nakládání s bohatstvím. Nebylo potřeba spořit na zimy, a tahle schopnost potom chybí v obecnějším ekonomickém myšlení. Za druhé tamní kulturu poškodila misijní činnost křesťanských kněží, kteří lidem vysvětlili, že všechny jejich hodnoty jsou totálně k ničemu. Za třetí tamní ekonomiku srazila na kolena kolonizace, kdy většina bohatství odešla do té vyspívající Evropy a Ameriky; ano, pár budov a železnic se tam postavilo a vytvořil se tam nějaký řád, ale byl to křehký řád daný nějakými cizáky, jehož účelem bylo vytěžení té kolonie, nikoliv rovnocenné partnerství a vzájemné obohacení. Za čtvrté, kdovíjaké regulace mají v těch afrických zemích; mnohde jsou diktátoři a všelijací ještě potrhlejší socialisté.

Asie má trochu jinou kulturu, celkem rozšířený konfucianismus má morálku tvrdé práce, takže tam je to tak, že kolonizace sice ty země poškodila, ale dnes rostou nahoru rychleji než Evropa a severní Amerika; prostě na tom dřou. Naopak regulace čím dál více dusí západní svět, takže jak dlouho ta relativní vyspělost vydrží, je podle mě otázka času.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-09-03 19:19:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Co musím ostatním dát, aby respektovali mé vlastnictví? Některým nestačí ani pořádná rána do hlavy. Přitom mně nikdo nemusí dávat nic, abych respektoval jeho vlastnictví. Tak si to rozeberte sám. Každý má svou cenu. A skutečně nemám na to, abych přesvědčil všechny.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-09-03 15:26:05 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jen doplním. Kritická masa lidí potřebná pro nějakou změnu ve společnosti je 20 %. Tolik anarchokapitalistů tu zatím zdaleka není, ani libertariánů.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-09-03 15:04:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Kolo taky není výhradně u vozu, ale může být i na mlýně. Přesto když se bavíme o autech, je to, že mají kola, docela podstatná věc.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-09-03 15:00:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
V konkurenčním prostředí je zisk dobrým ukazatalem efektivity. Musíte poskytovat kvalitní a žádané služby s nízkými náklady, abyste ten zisk měl. Podle mě kvalitní služby s nízkými náklady jsou žádaný stav ve zdravotnictví. Směřuje k tomu socialistický systém péče? Nezdá se mi.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-09-03 14:59:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Volný trh je asi nejblíže té roli Boha. Ideálně všudepřítomný. Vševědoucí... no, je to šikovný distribuovaný algoritmus, který šíří znalosti o poptávce a nabídce, svým způsobem tedy je vševědoucí. Všemohoucí je také. Otázka je, zda věříme, že je neomylný, dokonalý atd.

Kněží - tady jste dost narazil. Urza, já, Matthias, Rothbard a mnozí přemnozí další píšeme své názory, svá vysvětlení, ukazujeme svá chápání různých konceptů. Nic z toho není pro nikoho závazné. Neděláme schůze, že to musí být zrovna takto nebo onakto. Tím odpovídám i na ty texty.

Mises je respektován, uctíván asi také, tam Vám to uznám. O představě pekla jsem nepsal; každopádně hovořit o něčem, co zažíváme, jako o představě, je poněkud pitomé. Etatisté jako hříšníci... no, pro mě jsou někteří zmetci, jiní slepí, jiní hluší a jiní se nad tím nezamysleli a nemají podobu zamýšlet.

A tak dále :-)
Autor: velkej Ká Čas: 2018-09-03 12:04:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Narazil jsem u kněžích, nejvyššího představitele a u svatého textu. Taky mi nejsou jasné rituály. Lze za rituál považovat obchod?
Autor: velkej Ká Čas: 2018-09-03 11:51:05 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Etatismus je náboženství. Jediný rozdíl je ten, že si to nepřizná. Křesťanství nemá problém chápat se jako náboženství, stejně tak islám, hinduismus atd. Pro etatismus jako náboženství však hovoří celá řada znaků:

- Bůh: stát. Stát je všudepřítomný, vševědoucí, všemohoucí. A reálně existuje jen v hlavách lidí, nedá se na něj sáhnout. Jeho přítomnost, vědomost i moc existují jen díky těmto lidem.
- Kněží: politici a úředníci. Kážou všem, jak se mají chovat podle jejich výkladu představ státu.
- Nejvyšší představitel: prezident. Každý král, prezident atd. je papežem nějaké etatistické církve, jehož moudrost se může směle měřit s moudrostí papežů, patriarchů a dalších v jiných vírách.
- Svatý text a zdroj morálky: ústava, zákony. Etatisté vnímají tyto texty mnohdy až s úctou. A ti pokrytečtí si z nich vybírají, co se jim hodí, podobně jako se to děje v jiných náboženstvích.
- Rituály: volby, oslavy státních svátků, ceremoniály prezidenta atd. Každý tento rituál udržuje lidi v iluzi, že stát je něco většího než oni.
- Uctívaní svatí: Masaryk, Beneš a řada dalších, kdo se zasloužili o stát. V roli mučedníka pak spolehlivě funguje Horáková, případně dav padlých v různých válkách.

Dalo by se pokračovat, tohle je jen malý výčet toho, co mě teď v krátkosti napadlo.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-08-31 16:28:00 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, pojišťovnou nehrazené flákání vlastních i cizích aut je obrovská zábava, kterou chce každý na mé křižovatce provozovat.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-08-31 11:04:39 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jinak já mít kus cesty se semaforem, nebudu červenou řešit. Ale pokud se kvůli tomu někdo rozfláká a zjistí se, že jel na červenou, tak mu holt pojišťovna nic nezaplatí. A já jí ty důkazy rád poskytnu.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-08-31 11:02:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, pokud je budou lidé chtít vraždit a zaplatí si to, tak tomu asi nic nezabrání. Podobně i v dnešní době si lidé běžně objednávají u soukromníků vraždění Židů. /s
Autor: velkej Ká Čas: 2018-08-31 08:28:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nechovat se podle zákona může znamenat v současné době asi tak milion věcí. Krást, loupit, znásilňovat, vraždit, prostě ubližovat je jen taková drobná podmnožina, ze které má navíc stát v těch zákonech, jež sám tvoří, pro sebe výjimku. V současné době je nechování se podle zákona chození na červenou, neohlášená stavba či přestavba, neposílání EET, neohlášení koncertu OSA, pěstování určitých kytek a hromada dalších věcí. Ano, přijde mi hodně vadné rázně řešit lidi chovající se takto, a rozhodně bych nepodporoval soukromou bezpečnostní agenturu uplatňující taková pravidla. Zákony nepovažuju za automatické dobro, v čemž mě utvrzuje dějinná zkušenost celého dvacátého století, kdy zákony vraždily Židy, nařizovaly prohibici nebo potíraly homosexualitu.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-08-31 05:46:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nechovat se správně ankap znamená krást, loupit, znásilňovat, vraždit, prostě ubližovat. Ne, nepřijde mi vadné takto se chovající lidi rázně řešit.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-08-31 05:45:18 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Vážně demokracie potřebuje znásilnit každý zapadlý kout k obrazu svému, aby fungovala? Ani takto formulováno nepovažujete demokracii za amorální svinstvo?
Autor: velkej Ká Čas: 2018-08-30 20:28:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Mimochodem, v jakém smyslu Vám ankap brání mít si demokracii? Pokud v tom, že Vám zakazuje ankapistům poroučet, rozkazovat a zakazovat, pak vážně sorry, ale ta Vaše demokracie je fakt vadná, když vyžaduje zapojení ankapistů, kteří se zapojovat nechtějí.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-08-30 20:04:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nic takového jsem nenaznačoval. Jasně jsem napsal, že jsou jinde jiní distributoři a že existuje i hromada jiných výrobců s ještě jinačejšími distributory.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-08-30 10:41:38 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Samozřejmě si distributoři hrají na svém písečku, ale když to poserou, pořád máme šedý dovoz, nebo úplně jiné výrobce. Nevím o žádném oboru, kde by byl jen jeden výrobce, který dělá něco unikátního.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-08-30 08:44:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ten důvod, proč ten výrobce neprodává přímo, je ten, že prodej nějakým jednotlivým spotřebitelům je pro něj nákladný. Vemte si, že vyrobíte denně třeba 50000 kusů něčeho a teď byste každý kus prodával zákazníkům po celém světě. Každou chvíli polezete do skladu pro jednu věc, nebo ji budete naopak vracet, pokud si to zákazník rozmyslel atd. A to nemluvíme o dopravě. Pro výrobce je jednodušší prodávat po větších celcích (kontejnerech, paletách) několika distributorům a přenést náklady s tím spojené na ně. Navíc každý distributor působí na jiném trhu a zná dobře jeho specifika. Distributor to pak z podobných důvodů přenese na prodejce, protože každý prodejce zaujme třeba jiné zákazníky, řeší reklamace, marketing, dává dohromady sortiment od různých výrobců atd. Může se zdát, že distributor a prodejce jsou zbyteční, ale každý ten mezičlánek určitým způsobem rozprostírá tu náročnost a rizika distribuce, prodeje, plánování výroby atd. Vyplatí se to tak dělat, jinak by se to tak nedělalo; není to kartel.
Web: neuveden Mail: neuveden
No nevím, ale i ten papír jasně říká, že soudní moc funguje podle toho, co si vymyslí moc zákonodárná, a že existují jen jeden nebo dva soudy, které mohou zákonodárnou moc úkolovat a části zákonů rušit; takže už i ten papír říká, že ty tři státní moci tvoří trojjediný stát (jaká zajímavá paralela!).
Autor: velkej Ká Čas: 2018-08-21 18:51:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Naopak, vždy lze vymáhat odpovědnost za jakoukoliv způsobenou škodu. A že úředník škodí, ať už podle zákona nebo podle svévole, lze jasně prokázat. Každá uložená pokuta představuje ztrátu na straně pokutovaného. Ale samozřejmě, nesmíme se vázat rámcem pravidel, jež si stát sám vytvořil, ale něčím univerzálněji použitelným, tj. přirozeným právem.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-08-21 18:30:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo, to je ten největší průser. "Pouze jsem plnil rozkazy." Bum, 6 milionů Židů. Bum, 200 tisíc Japonců (Little Boy, Fat Man). Bum, 1600 Němců a zajatců (Chastise). Bum, 10 milionů Ukrajinců (Holodomor). Ne, ty svině musí být hnány k odpovědnosti a výmluva "pouze jsem plnil rozkazy" se zásadně uznávat nesmí. V dnešní době je každý úředník úředníkem zcela jednoznačně ze své vlastní vůle, každý úředník má možnost ta svinstva, která dělá, nedělat a najít si jinou práci. Všechna svinstva tedy ze své vlastní vůle s plným vědomím toho, že dělá svinstva, a proto je za ně plně zodpovědný. Když se soudí organizovaná zločinecká skupina, taky potrestají všechny, i ty pěšáky.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-08-21 12:25:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano. Stejně tak bychom obhajovali idioty, co ukrýváním Židů podkopávají autoritu protektorátu.

Ale teď vážně: Kolik případů jízdy na červenou skutečně ohrožuje ostatní účastníky silničního provozu?
Autor: velkej Ká Čas: 2018-08-21 10:35:38 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To znamená že vrchnost sere na pravidla, která si sama vymyslela. Což je super, protože tu pohádku o právním státu lze rozbíjet lidem o hlavy poukazováním na ten skutečný stát, který na svoje vlastní zákony sere.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-08-21 10:34:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A nejde takhle náhodou o podvod? Dotyční byli uvedeni v omyl (že existují důkazy, že je to podle zákona atd.), což bylo využito v jejich neprospěch k obohacení městské/státní pokladny.
Web: neuveden Mail: neuveden
Jak "nejde ukázat prstem"? Copak pod těmi uloženými pokutami nejsou podepsaní reální existující lidé... ehm, reálné svině?
logo Urza.cz
kapky