Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele PetrKL (strana 1)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: PetrKL Čas: 2024-12-09 17:44:52
Web: neuveden Mail: schován
To je skvělá myšlenka!
Web: neuveden Mail: schován
Děkuji za upřesnění. Pár let už ze školy jsem :)
Web: neuveden Mail: schován
Jinak ano, dosel jsem presne k tomu samemu. Nesnazim se nikoho presvedcovat, obzvlast co se tyce politiky a nabozenstvi. A kdyz ma nekdo opacny nazory snazim se k tomu pristupovat spise se zvedavosti a spise hledam, co si z toho muzu odnest. Pravda - nekdy to fakt neni jednoduchy 😁
Autor: PetrKL Čas: 2024-07-31 13:54:22
Web: neuveden Mail: schován
Skvely clanek! Jde do podstaty veci a ma nadech nadeje. Moc diky!
Web: neuveden Mail: schován
Děkuju za reakci. Vnímám to podobně. Kapitalismus každému umožňuje pracovat pouze v té míře, ve které chce, kdežto socialismus je ten, co povinně vnucuje konkrétní míru práce, aby režim mohl financovat své centrálně plánované projekty. Ukázkovým příkladem byl před rokem 1989 zákon o příživnictví, který trestal nezaměstnanost a vybavuje se mi jedno z budovatelských hesel "Povaleči z kaváren, do polí a továren". Co se Nerůstu týče - pokud by propagovali pouze nějakou asketickou ideologii aplikovatelnou dobrovolně, neměl bych s nimi problém. Dokonce třeba jejich kritika HDP mi přijde velice trefná. Ovšem jeho propagátoři sami říkají, že chtějí transformovat ekonomiku jako takovou a pro nějaké "přechodové období" k tomu využít stát - a víme, kam takové nápady vedou :D
Autor: PetrKL Čas: 2024-06-14 06:03:05
Web: neuveden Mail: schován
Jeeeeee Tereza :3
Autor: PetrKL Čas: 2024-06-12 07:10:32
Web: neuveden Mail: schován
Matika sama o sobe je super, ale kdyz si vzpomenu na sva skolni leta, zpetne vidim, jak moc to bylo o uciteli. S nejakym jsem se do latky nadchnul, s nejakym jsem zazival odpor. Taky mi prijde zajimave, ze nejakou matiku jsem nedokazal vstrebat a nejakou jsem pochopil hned. Schvalne by me zajimalo, co byl ten spolecny prvek te matiky co jsem pobral hned na prvni dobrou.
Web: neuveden Mail: schován
Rádo se stalo!
Web: neuveden Mail: schován
* že se tam žije lépe
Web: neuveden Mail: schován
Ano, je to čistě subjektivní preference.

Já tomu v teorii rozumím. Ale moje pointa byla taková, že se může žít lépe ve společnosti, která je méně bohatá a svobodná, než ve společnosti s vyšší svobodou. Může totiž být patologická úplně jiným způsobem. To, že je jedna společnost svobodnější než jiná ještě nutně neznamená, že se tam

Jsem momentálně toho názoru, že svoboda není cíl sám o sobě, ale spíš předpoklad k jejich dosahování. A co vnímám jako ten cíl? Bohužel momentálně nemám lepší výraz než "naplňovat Boží plán".
Web: neuveden Mail: schován
Ano :D to přesně dělali i v tom filmu :D
Web: neuveden Mail: schován
Autor: PetrKL Čas: 2024-04-14 18:18:07
Web: neuveden Mail: schován
Pecka!
Autor: PetrKL Čas: 2024-03-20 21:10:39
Web: neuveden Mail: schován
A proto to byl tuším Aristoteles kdo přišel s tím, že vymezit si pojmy by měla být jedna z prvních věcí. Často na to narážím v komunikaci s lidmi. Nějaký známý třeba o někom řekne "No to je pěkně protivnej týpek" a přesně v takový moment se začnu pídit potom, co v jazyku člověka, se kterým se bavím, znamená být protivný. Myslím taky, že dvojaké definice jsou základní kámen úrazu v komunikaci s etatisty. Když oni řeknou "stát", myslí tím pořádek, spravedlnost, hasiče, doktory a učitele. Ale když my řekneme "stát", myslíme tím monopol násilí.
Autor: PetrKL Čas: 2024-01-03 22:01:17
Web: neuveden Mail: schován
Ano, ten dvojí metr je opravdu silně zakořeněný. Můj nebožtík děda mi v mých 14ti letech koupil pivo, na rodinných oslavách bylo běžné, že mi (a později i mé mladší sestře) před dosažením 18 let nalévali alkohol, ale měli jste vidět ten tanec, když mi v mých 20 letech přišli na marihuanu. Otec, který mi v mých 12 letech nalil panáka whiskey když se narodila sestra, do mě v mých 20 letech během spaní kopnul.

Nemluvě o sociálním tlaku. Kolikrát už jsem na firemním večírku musel ospravedlňovat svou abstinenci. ("To mi neříkej že zase budeš o vodě")

Velkým paradoxem legislativy jsou legální narkomani, kteří si navozují různé stavy kombinací alkoholu a všelijakých běžně předepisovaných léků. To je časté především u seniorů. Tato kombinace může kolikrát skončit i smrtí. Ale jelikož tyto látky mají glejt od státu, nějakým zázrakem je to "v pořádku".

Na druhou stranu, marihuanou jsem si svou vlastní rukou později přivodil středně vážné psychické potíže, ze kterých jsem se potom nějakou dobu dostával. Ano, později jsem zjistil, že jsem k tomu měl predispozice. Ano, zodpovědnost za to nesu já sám. Ne, nemyslím to jako argument k zakazování/kriminalizaci čehokoliv.

Jsem toho názoru, že nikdo by za drogy - jak konzumaci, tak obchod - neměl být zákonem persekuován. Nicméně, mohou být extrémně škodlivé. A v některých případech je ten alkohol skutečně menší zlo, i když samozřejmě ne vždy.

Škodlivost, či neškodlivost té či oné látky je ale podle mě lehounce mimo pointu. Ta je podle mě taková, že každý je majitelem svého vlastního těla a tudíž má výsostné právo rozhodnout si, co do něj bude, či nebude vpraveno. Kdo ve výkonu tohoto práva druhým násilím brání, porušuje jeho vlastnická práva.

Cestou podle mě tedy není represe, ale autentická a upřímná osvěta, podněcování zodpovědného jednání a pozitivní příklady.

Doporučuji vyhledat si práci doktora jménem Gabor Maté.
Web: neuveden Mail: schován
Už rozumím. Děkuji za objasnění. Používám podobnou metodu mnohdy ve své práci. Když narazím na postupy, či pravidla, se kterými nejsem v souladu. Řeknu si "nač se tím trápit, moje firma to není, já jsem placený od hodiny". Udělám si co udělat mám, a s větrnými mlýny se do boje nepouštím.
Autor: PetrKL Čas: 2023-12-22 18:56:09
Web: neuveden Mail: schován
Omlouvám se, pro mě je to asi až moc abstraktní. Mohl byste svou pointu prosím ukázat na nějakém příkladu?
Web: neuveden Mail: schován
Copak trpaslíci, ale jmelí...
Web: neuveden Mail: schován
Ano, máte pravdu. Introvert x Extrovert určitě není binární záležitost, ale jedná se o škálu. Jako v tolika ostatních aspektech určitě bude platit nějaká Gaussova křivka s většinou populace někde kolem prostředka a menším množstvím extrémů na okrajích. Já to měl jak kdy a jak se kterými lidmi. Mezi některými lidmi mi bylo hrozně a radši jsem seděl v koutě, mezi jinými jsem byl rád a to i ve volném čase, až bych pro vnějšího pozorovatele mohl i někdy působit jako extrovert :D Kromě nastavení jednotlivce určitě záleží tedy i na okolí. Pointa spíš byla to, že v současném státním školství je potlačen jakýsi "volný trh" mezilidských vztahů, každý je násilně vtlačen do třídní hierarchie a jednotlivec nemá možnost volby ani úniku. Měl jsem například jednoho spolužáka, který v naší třídě (v Béčku) hrozně trpěl, byl terčem poznámek, urážek atd.. ale s lidmi z Áčka (stejného ročníku) vycházel úplně pohodě a brali ho. Dovedu si představit, že ve svobodné škole by se přirozeně s těmi lidmi z Áčka navzájem "našli" a s lidmi od nás by ani nemusel přijít do styku. A toto právě v současném systému možné není. Tedy aspoň o tom nevím.
Autor: PetrKL Čas: 2023-12-17 21:16:32
Web: neuveden Mail: schován
Vzpomněl jsem si na Tolkienův citát "Evil cannot create anything new, they can only corrupt and ruin what good forces have invented or made"
Autor: PetrKL Čas: 2023-12-16 22:05:34
Web: neuveden Mail: schován
Úplně jako bych slyšel ty protiargumenty... "no ale tak to musí být" "když nebude stát dávat peníze na sport a kulturu tak tady nic nebude"
Autor: PetrKL Čas: 2023-12-08 11:37:03
Web: neuveden Mail: schován
Ano, s tím souhlasím. Já mám například maturitu z oboru, kterému jsem nikdy nerozuměl, natož se jím život. Nakonec jsem, jako tolik lidí v mém okolí, skončil u něčeho úplně jiného a často vedeme diskuze o tom, jaký ty 4 roky vlastně měly smysl.
logo Urza.cz
kapky