Vyslovuji hypotézu, že teorii neporovnatelnosti interpersonálního užitku by mohlo jít v dnešní době vyvrátit. Pokud něco neumíme, tak to neznamená, že to obecně nejde. Myslím, že jde dnes docela přesně porovnávat intenzitu emocí i myšlení třeba pomocí EEG. Užitek by tedy mohlo jít interpersonálně porovnat, pokud bychom měřili třeba míru averze nebo žádosti při změřeném flow stavu na určité téma. Tyto technologie v době vzniku rakouské ekonomické školy patrně neexistovaly.
Pokud bychom porovnávali užitek dvou absolutně emočně zcela vyrovnaných racionálních lidí, kteří jednají na základě přiznaných algoritmů a vstupních dat, tak Ti musí dojít nutně ke shodě podobně jako počítač na základě stejných algoritmů a dat.
Další věcí je, že člověk sám často nedokáže užitek z jím nastaveného směru předem vyhodnotit.
Samozřejmě dokud tyto metody nemáme, tak je lépe vycházet z rakouské školy...
"Pokud bychom porovnávali užitek dvou absolutně emočně zcela vyrovnaných racionálních lidí, kteří jednají na základě přiznaných algoritmů a vstupních dat" Tohle asi mluví za vše, ne? Je to mnedle zjevně nesplnitelná podmínka.
Ano, přesně tak to bylo myšleno. Chtěl jsem jen naznačit dva možné výchozí přístupy k pokusům o interpersonální porovnávání užitku. Ten druhý "rozumový " (neemoční) přístup lze vyloučit pro nereálnost předpokladů. Takže dává smysl zkoumat ten první - emoční
Souhlas, že je to věc velmi komplikovaná. Problematické je i samotné hodnocení rozhodování pouze na základě emocí (i kdybychom to dokázali). Jak píšu, zatím teorii neporovnatelnosti nahradit nedokážu, ale připouštím, že kdyby se tak stalo, tak se hodně věcí změní...
v6ak k Potřebujeme děti učit, kde psát ypsilon a kde měkké i?:
> s i/y si spontanni vyvoj jazyka poradil presne stejne. Mame obe. Tak o cem je rec? Jestliže se děti povinně učí ve škole, jak psát I/Y, těžko to nazývat spontánním vývojem. Zvlášť v diskuzích, kde někdo obhajuje, jak je potřeba, aby se to děti […]
v6ak k Potřebujeme děti učit, kde psát ypsilon a kde měkké i?:
> Jisteze vadi (ac zilky mi z toho nekrupou), Vam snad ne? A pokud ne, tak co? Já bych řekl, že tam, kde to vadilo, si s tím právě spontánní vývoj jazyka poradil. > navic do mluvene podoby zasahuji OBE Ja predpokladám, že by to ovlivnilo jen psanou […]
Komentář 117193
StokarK k Dává zaměstnavatel práci?:
Předpokládejme území, na kterém žijí vyznavači ankapu. Území je rozděleno na části, které mají své vlastníky. Vlastník území může na něm poskytovat služby za dohodnuté ceny. Například bydlení ve svém nájemním domě, poskytnutí zasíťované stavební parcely, […]
Komentář 117191
StokarK k Pravda a její interpretace:
Pravda je REALITA. Nemůžeme ji popsat, můžeme jen vytvořit její model. Model zachycuje jen určitý výsek reality. Novinářská zpráva je model písemný. Může přesně citovat, co kdo kde řekl. Může k tomu přidat nějaká fakta o dalších okolnostech, kterých je […]
Komentář 117188
Rakusak k O manželství a státu:
Toto podepisu :-) Etatiste necht si uzavrou manzelstvi se statem, vybiraji si dane sami od sebe a hlavne nam daji pokoj.
Komentáře
Komentář 75944
Pokud bychom porovnávali užitek dvou absolutně emočně zcela vyrovnaných racionálních lidí, kteří jednají na základě přiznaných algoritmů a vstupních dat, tak Ti musí dojít nutně ke shodě podobně jako počítač na základě stejných algoritmů a dat.
Další věcí je, že člověk sám často nedokáže užitek z jím nastaveného směru předem vyhodnotit.
Samozřejmě dokud tyto metody nemáme, tak je lépe vycházet z rakouské školy...
Komentář 75945
Tohle asi mluví za vše, ne? Je to mnedle zjevně nesplnitelná podmínka.
Komentář 75946
Komentář 75947
Pripadne, ze emoce jde nejak objektivne zmerit?
Komentář 75950
Komentář 75962
Komentář 75963
Nastavení zobrazení uživateli nechtěných a neschválených komentářů
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.