Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele martinkofi (strana 1)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
Hodně se mi líbil pokus Marka H. o obhajobu směnné hodnoty v debatě s Urzou. Nesouhlasím, ale pokus to byl hodně dobrý - uznat vliv nabídky a poptávky, přesto si v pozadí ponechat tu virtuální hodnotu pro udržení teze vykořisťování. (jestli se Marek vrátí zpět a dokáže lépe objasnit kalkulaci té směnné hodnoty, smeknu za odvahu. za mě předem ztraceno, ale smeknu rád)
Autor: martinkofi Čas: 2020-03-16 02:37:20 Titulek: Re: 2. argument [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
ztráta času, troll feeding, ale jednou za čas si tu přestřelku rád přečtu.. no nic popcorn jsem dojedl, jdu spát. od Vás dobrá práce! :-)
Autor: martinkofi Čas: 2020-03-16 02:27:57 Titulek: Re: 2. argument [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
tak já třeba rozhodně ano!
Autor: martinkofi Čas: 2020-02-24 11:30:39 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
*bublin
Autor: martinkofi Čas: 2020-02-24 11:29:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
ale no tak. vy to fakt nesledujete? nízké úroky rozhodně nebrání stavbě bytů, to nikdo netvrdí. stavbě bytů brání zejména úřední šiml zdlouhavým stavebním řízením (kdyby investor mohl začít stavět do 20 dnů, co podá projet na na úřad, situace by rozhodně nebyla takto dramatická). nízké úroky ale teď hlaně působí na opačné straně trhu - zvyšují poptávku po nemovitostech (ať už pro bydlení nebo investici) a ženou ceny nahoru (včetně tvorby cenových budblin)
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
"Venezuela" Maláčová je mimořádně nebezpečná osoba, bohužel schopná některé tyto socialistické šílenosti prosadit.. kéž by ne
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
osvěžující díl.. a dle očekávání taky hodně dobrý ;-)
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
Palo skvělý, jako vždy.. akorát opt-outovaný život tohoto typu není bohužel recept možný pro každého.. nicméně hodně zajímavé. např. ten celosvětový operátor, zdravotní pojištění, hedging u crypto měn, a další.. fakt dobrý!
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
souhlas, že HDP je potřeba brát s rezervou. dá se naboostovat na dluh nebo neproduktivnimi statními výdaji. a je pochopitelně potřeba počítat se statistickou chybou při kalkulaci na staťáku. proto diskuse při revizi výhledu růstu z 2,4% ma 2,1% je úsměvná. pohodlně se do té chybky vleze..
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
Urza vs. Šanda 48 : 0. ale uznávám, nejsem úplně nezávislý rozhodčí
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
tak jo
Autor: martinkofi Čas: 2020-01-30 00:17:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
jakože žádný bohatý socialista, co by kapitalistovi zavařil, neexistuje? a bez sankcí by ty země/podniky prosperovaly a válcovaly ty kapitalistické? :-) no že by mě ta argumentace přesvědčila, to teda nemohu říct..
Autor: martinkofi Čas: 2020-01-17 21:15:16 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
co mi není jasné? tak nějak všechno..
Autor: martinkofi Čas: 2020-01-17 18:43:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
geniální. co kdyby ten podnikatel A dosahl zisk 1 mil. každý rok?
Autor: martinkofi Čas: 2020-01-17 13:07:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
zapomněl jsem dodat. řekněme, že všem zaměstnancům vyplácí oba podnikatelé mediánovou mzdu cca 25 tis. měsíčně, konstant
Autor: martinkofi Čas: 2020-01-17 13:05:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
oukej, dotáhněte to pls. takže podnikateli A, který má 5 zaměstnanců, vyjde v roce X zisk 2 mil.. a v roce Y ztráta 3 mil. co mi to řekne? kolik je nadhodnota a jak by se s tím mělo zacházet dál? a ve vedlejší vesnici dělá jiný podnikatel B podobný business. akorát ten to dělá se 7 zaměstnanci a v roce X dosáhl ztráty 1 mil. a v roce Y ztráty 2 mil.. co si s tím mám z hlediska teorie nadhodnoty počít jak vůči podnikateli, tak vůči zaměstnancům?
Autor: martinkofi Čas: 2020-01-17 08:11:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
není. při troše zamyšlení má RŠ správné závěry, lépe odpovídají realitě. ale jak tak koukám, kdo chce to vykořisťování vidět za každou cenu, tomu se (dnes už dávno vyvrácený) koncept Marxe a spol. hodí ;-) což fatk nechápu
Autor: martinkofi Čas: 2020-01-14 21:59:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
přesně, chce to nějakého řidiče odboráře.. třeba Venezuele to poměrně hezky šlape..
Autor: martinkofi Čas: 2020-01-13 23:27:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
ilegální - to abyste se nemohl zbavit povinnosti hradit TV a rozhlasový poplatek ;-)
Autor: martinkofi Čas: 2020-01-13 19:31:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
jakože FB je monopol? v této chvíli nejúspěšnější firma ve svém oboru, možná že dominantní, ale monopol? to asi ne..
Autor: martinkofi Čas: 2020-01-10 08:43:46 Titulek: Re: Řádek navíc [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
pujcite mi tisicovku? vratim, fakt
Autor: martinkofi Čas: 2020-01-10 08:42:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
to je jednoduché. konsensus je konsensus a právo je právo. jasné?
Autor: martinkofi Čas: 2020-01-10 08:39:52 Titulek: Re: Ehm? [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
a to jste vzal kde? zmlácení kohokoliv je vždy násilí.. avšak při ochraně majetku, života, se jedná o obranné násilí. a pokud je přiměřené, je to ok
Autor: martinkofi Čas: 2020-01-07 01:11:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
jak že se pozná "podprůměrný" ekonom od "nadprůměrného"? nějak jsem zapomněl.. máte pár příkladů těch "nadprůměrných"?
Autor: martinkofi Čas: 2020-01-04 10:44:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
není nad to, když mi někdo dokáže porozumět. Vy nezklamete nikdy ;-)
Autor: martinkofi Čas: 2020-01-04 09:01:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
nevěřím, že tomu nerozumíte, ale jen trolíte. ale OK, odpovím, tak nějak pro sebe za K. -- když nechcete, aby peníze tekly z Čech na Moravu, tak nekupujte Moravské zboží a služby. analogicky, když nechcete, aby peníze tekly do zahraničí, nekupujte zboží a služby, které vyrábí podniky se zahraničním kapitálem nebo zboží dovážené ze zahraničí. to je vaše právo, vaše volba. když to tak budou dělat všichni, zcela se ten odliv zastaví, přísahám! (se mnou ale nepočítejte, já kupuju to, kde vidím nejlepší poměr cena/užitek, neřídím se zemí původu, ale nikomu to právo neberu). pokud ale tyto výrobky a služby chcete využívat, plaťte za ně, dodržujte smlouvy, je to známka slušného vychování a taky vás nezavřou za jejich porušování
Autor: martinkofi Čas: 2020-01-04 08:23:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
ano. to je podstata podnikání. podnikatel nakoupí za "své" prostředky výrobní faktory (včetně práce, na dobrovolné bázi) a přetvoří je ve výrobek či službu, přirazí si k tomu zisk, jako svou odměnu. pak to celé pošle na trh, kde teprve zákazník rozhodne o osudu jeho peněz! pokud koupí, podnikatel vydělá, pokud nekoupí, podnikatel prodělá, protože chybně odhadl přání zákazníka (vyrobil příliž draho nebo něco, co si zákazník tolik nepřeje). vše zcela dobrovolné - už prosím pochopte, že tady Marx totálně ulítává, když zisk vysvětluje jako neoprávněnou nadhodnotu, kterou vykořisťuje dělníky.. podnikání je motorem lidstva a zdrojem růstu bohatství. není to rádoby rovnostářský socialistmus, který odstraňuje motivace
Autor: martinkofi Čas: 2020-01-03 23:42:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
pochopitelně, bez odměny v podobně zisku by do toho nešli.. ale za jaké podmínky se podaří realizovat ten zisk? jedině a pouze, pokud o ten produkt nebo službu budou mít zákazníci zájem, pokud jim přinese užitek a budou ochotni zaplatit.. tj. je to oboustraně výhodné
Autor: martinkofi Čas: 2020-01-03 22:13:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
je to tak, souhlas :-) akorát teda ten kapitál z Číny je opravdu jen teoretický, momentálně je to pod 1%. největší část 85% je z Německa
Autor: martinkofi Čas: 2020-01-03 17:33:38 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
tak nějak. ke konci roku 2017 byl stav nainvestovaných prostředků vlastního kapitálu (do základního kapitálu, nerozdělené zisky) cca 3,3 bilionu CZK. což fakt nejsou malé peníze. jestli jsem dobře koukal, tak za rok 2018 tyto peníze investorům vydělaly 414 miliard, tj. nějakých 12% investované částky. z toho se cca 150 miliard reinvestovalo (asi 36%) a nějakých 257 mld. se poslalo do zahraničí, tj. nějakých 8% investovaných prostředků. což mi fakt nepřijde jako něco brutálního, naopak
Autor: martinkofi Čas: 2019-12-28 00:09:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
se trošku opakuju, ale budu to asi dělat častěj bo mě nedá, s doporučením "do not feed the trolls" ;-)
Autor: martinkofi Čas: 2019-12-27 22:13:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
tak pochopitelně, za jakým účelem provedete ten nákup, to je vaše věc a rozhodně souhlasím, můžete si chodit k MHD automatu nakupovat lístky místo toaletního papíru, a pak je to pro vás (čistě v vašeho soukromého pohledu) materiál/zboží. stejně tak si můžete kupovat CD s hrami místo uhlí do kotle. pak ale rozhodně nejste taky vlatníme té hry, ale pouze toho fyzického média, které jste použil dle vlastního uvážení. v prvním případě jste se rozhod nevyužít možnost přepravy (přičemž dopravní podnik to rozhodně bude vidět jako prodej služby, nikoliv jako prodej toleťáku). v druhém případě jste se rozhodl nevyužít práva hrát hru (a prodejce her to bude opět evidovat jako prodej hry, nikoliv jako paliva do kotle)
logo Urza.cz
kapky