Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Rakusak (strana 39)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: schován
To neni tvuj les. To je muj les. Stejne jako ja nepolezu do tveho domu, ty nepolezes do meho (domu, lesa).
Web: neuveden Mail: schován
Dekuji
Web: neuveden Mail: schován
To, ze je ta cinnost nyni tolerovana a dokonce dle zakona mozna, neznamena, ze to nenarusuje vlastnicka prava.
Web: neuveden Mail: schován
Tradice jsou super, ale ne ty, ktere porusuji cizi vlastnicka prava.
Autor: Rakusak Čas: 2024-01-25 16:10:56
Web: neuveden Mail: schován
Nejhorsi jsou houbari v mem lese spolu s mistnim bolsevictvem, ktere jejich konani obhajuje.
Web: neuveden Mail: schován
V ankapu si to hlavne kazdy rozmysli, protoze budu mit poradny plot a najate hlidani a kazdy to bude vedet. A kdyz tam vleze, nebudu to trpet. Dnes musim na svem majetku trpet cizi lidi, co mi kradou! Toto stat umoznuje!
Web: neuveden Mail: schován
Jisteze s tebou nemam lesni smlouvu, takze ty nemas do meho lesa co chodit! To jen ted ten tvuj stat ti dava moznost mi tam lezt a krast houby. Bez statu naopak budu mit moci si dany prostor ohradit, najmout ochranu, budu moci svuj pozemek efektivne branit, atd. Ja ti take nelezu na dvorek u tveho domu a nesbiram ti tam houby, jahody, atd.

Neni to jen o houbach. Lide kradou drevo na otop, kaceji cele stromy, kradou vanocni stromy, poslapaji mech a male stromky, rusi zver. To vse ti zhorsuje hospodarske vyuziti daneho prostoru! O tom, ze me pozemky musi povinne byt soucasti honitby radeji pomlcim. To je hnusny bolsevicky relikt!
Web: neuveden Mail: schován
Srat na ne, muj les, muj hrad. Nikdo nema pravo chodit do meho lesa stejne tak, jako ja nemam pravo chodit do jejich lesa, na jejich pozemek, do jejich obydli. Chapes?
Web: neuveden Mail: schován
Proc totalita? Nelez na muj pozemek a vsichni budou spokojeni.
Web: neuveden Mail: schován
To jsou anarchokomunisti!
Autor: Rakusak Čas: 2024-01-24 13:15:28
Web: neuveden Mail: schován
Na ankapu mi take vadi ta anarchie, protoze podle meho ankap anarchii neznamena. Je to vlada pevne ruky zejmena v mem lese, kde uz zadny houbar nebude krast houby a boruvky!
Web: neuveden Mail: schován
Ok, na neobydlene planete neni trh, jelikoz ten je podminen existenci zivota - patrne inteligentniho.

Ta pravidla trhu urcuje nabidka a poptavka. Nechces s nekym nic mit, neuzavirej s nim smlouvu.

A ano, i za socialismu existoval preregulovany trh a take ten cerny, ktery fungoval dobre a ktery byl tolerovan, aby socialismus chvili vydrzel.
Web: neuveden Mail: schován
To neni prirodni sila, to jsou kupecke pocty. Pokud klesne koupeschopnost meny a zaroven by zustala cena, podnikatel by na tom prodelal, jelikoz by za prodejni cenu nezaplatil ani svou kupni cenu stejneho zbozi. Cim vyssi snizeni koupeschopnosti meny, tim je tento proces rychlejsi.

Penize jsou vytvoreny, kdyz si v komercni bance vezmes uver, to je pravda. Tim se penize dostanou do ekonomiky. A tim, jak se uvery splaceji, se ty penize zase likviduji. To, aby to banky nedelaly donekonecna, hlida kapitalova primerenost a povinne ulozky v centralni bance. Vtip je v tom, ze urokove sazby, ktere cnb nastavuje, jsou nizsi, nez je mira inflace. Cnb motivuje lidi a firmy k pujcovani, cimz uvolnuje vetsi mnozstvi penez, cimz snizuje koupeschopnost meny, coz ty nazyvas inflaci... Kdo to plati? Lide, co maji uspory.
Web: neuveden Mail: schován
Tve reseni vsak obsahuje nesvobodu, zadnou svobodu.

Prvni veci je, ze to tve statni skolstvi musi nekdo platit. Pises naucil zdarma. Ani omylem. Bude to platit danovy poplatnik povinne.

Za druhe, kdo urci, jake jazyky ucit a jake ne? A kolik hodin se jim ma dat? Budes povinne deti ucit jazyk, ktery nikdy nepouziji? Stejne tak, jako je dnes ucime milion predmetu, o ktere nemaji zajem?

Ne, cestou je zruseni statniho skolstvi, zruseni dotaci a zruseni veskerych regulaci. Pak se ty muzes za sve ucit, co chces, a ja take. :-D WinWin.
Web: neuveden Mail: schován
Ne, to jen ty jsi nepochopil myslenku toho textu. :-D V prdeli jsi ty sam, ty nase elito.
Web: neuveden Mail: schován
Tak jinak. Trh je dana stejne jako gravitace. Je to pro nas druh proste prirozene, jelikoz neustale potrebujeme neco za neco vymenit (zbozi, sluzba, atd.).
Web: neuveden Mail: schován
Kdyz ti stat neustale navysuje mnozstvi penez v obehu, coz dela prostrednictvim centralni banky, snizuje se ti hodnota jedne jednotky meny jako statku. Jednoduse je to mene vzacne. Je to to same, jako s plynem, rohlikem, moukou nebo kavou. Precti si prosim neco o penezotvorbe. Ty zde zamenujes pricinu s nasledkem.

Proc by to, zda nekdo neco kona pro zisk ci ne, melo byt vyznamne? Naopak stat ma k dispozici daleko drakonictejsi prostredky, coz jej cini jeste horsim monopolem.
Web: neuveden Mail: schován
Mas na mysli eu?
Web: neuveden Mail: schován
Narodni banka urcuje pravidla pro banky, pro uverovani a stanovuje silou vynucene urokove sazby a uvolnuje prostrednictvim soukromych bank nove penize do obehu, coz snizuje koupeschopnost meny, coz urcuje i ceny.

Proc nema smysl? Pokud ma nekdo na neco monopol, je lhostejno, zda je to neziskovka, stat, firma ci jednotlivec.

Jisteze nezmenis. Kazdy se muze rozhodnout sam za sebe.
Web: neuveden Mail: schován
Jiste, treba ta o hodnem a efektivnim statu a centralnim planovani. :-D
Web: neuveden Mail: schován
Dobrovolnou interakci?
Web: neuveden Mail: schován
Tak jinak. Mas na mysli silou vynucena pravidla? :-D
Web: neuveden Mail: schován
Inflaci zpusobuje zejmena stat a statni banka.

Monopol ma hlavne stat a na nej navazane korporace, kterym monopol statu vyhovuje.

Pokud pracujes za nizkou mzdu, jdi jinam.
Web: neuveden Mail: schován
Pravidla? Myslis jako statem vynucene restrikce? :-D Ne, nemusi byt a pres to s trhem neni problem. :-)
Web: neuveden Mail: schován
Stejne jako existuje gravitace, existuje i volny trh. Auto je produkt cloveka. Trh je odrazem lidske interakce v realite.
Web: neuveden Mail: schován
Jiste. A tvrzeni, ze gravitace je bezva, je jednak subjektivni preference a jednak ji sdilim, jelikoz bez gravitace by byl jaksi problem. Stejne tak fajn je podle meho trh, ktery, kdyz je volny, je nejefektivnejsim co do alokace zdroju, lidske svobody a dustojnosti.
Web: neuveden Mail: schován
Jisteze chapu. Proste trh selhal je blbost. Trh nemuze selhat. Trh proste existuje.

A ano, lidska skodolibost klidne muze byt. Stejne tak, jako je skodolibost uredniku, skodolibost volicu volici prerozdelovaci strany, skodolibost statu kradouciho dve tretiny mych zdroju, atdatd.
Autor: Rakusak Čas: 2024-01-22 13:14:15
Web: neuveden Mail: schován
Ano. Toto socialiste nikdy nepochopi. To, ze se jim stav ci vyvoj trhu nelibi, neznamena, ze trh selhal. Proste nekdo norbertovi neproda rohlik, protoze se mu nelibi norbertuv nazor. Nebo treba je neco v miste a case proste drahe, protoze tam treba neni konkurence, nebo je suroviny malo, nebo to kupuje norbert, takze ma prirazku.
Autor: Rakusak Čas: 2024-01-17 09:11:40
Web: neuveden Mail: schován
Ne, konzum je prirozeny a uzasny. Nam neprislusi soudit neci motivace. A ve slove anarchokapitalismus mi vadi prave to anarcho, protoze je to synonymum (alespon to tak vnima verejnost) pro anarchokomunisty.
Web: neuveden Mail: schován
Treba tim, ze v mnohem zvysuje naklady na zamestnance, takze omezuje tvorbu pracovnich mist. Dale limituje zamestnance v tom sjednat si volne pracovni podminky ve smlouve a tim konkurovat ostatnim zamestnancum. Take tim, ze zmenit praci je diky zakonu dlouhodoba zalezitost - lhuty... atd atd
Web: neuveden Mail: schován
Jiste, na lupice s nozem take muzete vyplaznout jazyk, ale k nicemu vam to asi nebude, ze?
Autor: Rakusak Čas: 2024-01-16 11:14:31
Web: neuveden Mail: schován
Souhlasim. Tedy az na ten zakonik prace. Ten skodi zamestnavatelum i zamestnancum ve velkem. A ano, je to naprosto absurdni dan, ktera vubec nereflektuje rizikovost daneho cloveka.
logo Urza.cz
kapky