Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Urza (strana 122)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Urza Čas: 2015-12-13 11:26:55 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Když s někým diskutuji o anarchii face to face, nemám na to žádný mustr, začneme tím tématem, ke kterému se dostaneme, případně těmi, na které se dotyčný ptá a zajímají ho.
Soudnictví mi ale moc ideální nepřijde, podobně jako vymáhání práva, to jsou ta těžší témata, pro která člověk musí chápat určité principy, které se lépe vysvětlí na jiných tématech.

Když se podíváte na ty cookies "userID" a "token", měly by tam mít nějaké datum expirace.... mají ho?
Autor: Urza Čas: 2015-12-13 02:35:13 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, je to chytře vymyšleno; dokonce až tolik, že to trošku hází vidle do strategie "čím hůře, tím lépe".
Autor: Urza Čas: 2015-12-12 23:40:39 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak ono co si budeme podívat, většina libertariánských řešení připomíná neřešení; ostatně laissez faire....
Autor: Urza Čas: 2015-12-12 23:39:12 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže v těch úvahách opomíjíte, že tehdy bylo mnohem méně trhu, takže i kdyby vymýšleli menší píčoviny než dnes (což je stejně otázka, ale řekněme), tehdy neexistovala silná decentralizovaná ekonomika, která by táhla CCCP kupředu; dnes soudruzi z EU vymýšlejí velmi solidní krávoviny, jenže na druhou stranu tu stále máme poměrně silný segment tržně řízené ekonomiky, který se sice pořád zmenšuje, nicméně pořád tvoří dost značnou část světa (ano, jistě, je to regulované jak z prdele, ale pořád ty základy jsou tržní; neplatí to třeba ve zdravotnictví a školství, ale zas třeba v potravinářství, IT a tak dále).
Ono není náhodou, že notorické průsery jsou v segmentech ekonomiky držených státem, zatímco ty, které jsou alespoň částečně soukromé fungují, nicméně to zcela mění situaci; ano, vzdělávání či zdravotnictví jsou v prdeli, ale zas když si kupujete jídlo, auto, bydlení, zábavu, oblečení, nábytek, spotřebiče pohybujete se na, řekněme, trhu (ano, regulovaném jak prase, ale pořád trhu).
No a teď si vezměte, jak v regulovaném Sovětském svazu bylo vše řízeno centrálně, takže byla ta ekonomicka v hajzlu, lidé měli blbé jídlo (fronty na maso, ovoce....), státem přidělované byty, na které čekali věčnost, pořadníky na auta, spotřebiče, nábytek, whatever. A i když bylo v hajzlu úplně vše, trvalo jim to šíleně dlouho, než se rozpadli.
Ono totiž moc nezáleží na tom, kdo vymýšlí jaké píčoviny, ale jak jsou uspokojované potřeby lidí, což jsou v dnešní době pořád milionkrát lépe než v Sovětském svazu, přičemž i ten vydržel desítky let, tohle může klidně vydržet ještě déle, dokud bude koho ždímat. Dnes stále existuje soukromý sektor, na kterém ten veřejný parazituje, to komančové neměli.
Autor: Urza Čas: 2015-12-12 19:05:37 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Autor: Urza Čas: 2015-12-12 13:53:49 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlas, ale problém je v bezpečnosti. Tam tento argument takto plošně použít nejde (ne že by to nebyla pravda, ale je třeba argumentovat jinak).
Autor: Urza Čas: 2015-12-12 01:02:54 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Toť otázka; rozhodně si nemyslím, že jsou to přiznaky blbnutí, spíše naopak, na tomhle bude mít někdo zájem.
A celkově ta radost z toho, že se to "musí sesypat", je sice hezká, ale osobně bych byl mnohem opatrnější; víte, jak dlouho a v jakých podmínkách "fungoval" Sovětský svaz, než to zabalili? Tak daleko EU ještě ZDALEKA není a ten pád může klidně trvat několik generací.
Autor: Urza Čas: 2015-12-12 01:01:16 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Můžeme spíše doufat, že stát bude neschopný tohle zařídit; ono je jich navíc hodně, musejí koordinovat, spolupracovat, to není úplně prdel.
Co se týče přilévání oleje do ohně, má to tu nevýhodu, že nikdy nevíte, kdy to celé shoří; můžete vesele přilévat ještě padesát, sto či dvě stě let.
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 22:07:59 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To je patetické....
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 20:42:19 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já o tom nepochybuji; jen říkám, co by Vám řekli na D-F, protože s tím jste přišel xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 19:52:30 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Kdybyste začal tímto ideálem, zrovna v té komunitě sklidíte absolutní posměch a nikdo Vás pak už nebude brát vážně. Deset lidí Vám pod to napíše, že je nezajímají pohádky, protože jsou praktici, Vy jste života neznalý teoretik a pohádky coby kdyby nikoho nezajímají.
K ničemu dalšímu už byste se moc nedostal.
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 16:35:14 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Myslím, že my nezdegenerujeme; leč mnoho lidí kolem nás ano, konkrétně ti, kdo uvěří politikům.... a my na to doplatíme.
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 15:16:04 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jasně, tykání není problém, jen se předem omlouvám, pokud na to někdy zapomenu; s lidmi, co znám osobně, se mi to nestává, ale na Internetu docela ano.

Jsem rád, že nová funkcionalita je OK a děkuji za pomoc při testování a odhalení chyby.
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 14:40:56 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Oni to možná i chápou (tedy část z nich), ale je jim to ukradené.
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 13:06:28 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Rozhodně, to jsem též pochopil, je NESKONALE snazší kritizoat něčí návrh než sám navrhovat, bohužel když něco někam píšu (jako článek), jsem automaticky v té horší pozici; třeba diskuse na D-FENSu o mém seriálu o anarchokapitalismu, to byla v podstatě soutěž "kdo tam najde chybu, nebo alespoň něco, co vypadá jako chyba" a následně slovíčkaření v diskusi. Když jsem se občas lidí ptal, co tedy navrhují oni, někteří mi dokonce na férovku řekli, že to prostě takhle do diskuse psát nebudou.

Mimochodem, myslím, že jsem opravil ten persistentní login; můžete to, prosím, zkusit? Funkce "remember me" by měla fungovat.
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 12:20:36 Titulek: Re: dobroserové [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ono je zajímavé, že i teď je v určitých kruzích v kurzu východ....
Ve společnosti čím dál víc spatřuji takové ty "proruské" a "protiruské" nálady, podobně jako "proamerické" a "protiamerické".
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 12:19:35 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ale jak to víte, že i u lidí je to geneticky dané?
Já neříkám, že není, jen tvrdím, že pro to nevidím žádný důkaz.
Samozřejmě to tak být může, ale také nemusí.
To, že jsou příslušníci nějaké rasy v průměru inteligentní, ještě neznamená, že to mají v genech, může to souviset s prostředím; obávám se, že ty dva vlivy prostě neoddělíte.
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 11:20:40 Titulek: Re: dobroserové [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, to je ten "geniální" argument: Mají to tak na "západě", takže musíme taky.
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 09:55:14 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Asi tak.... ne že by to nešlo, ale je to moc práce; a stát nabízí snazší cestu.
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 09:53:50 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Přesto mám pocit, že ta analogie se psy nesedí; ti psi se liší totiž jeden od druhého daleko více než lidé, takže jejich hmotnost, síla a podobně jsou geneticky dané, bez ohledu na výchovu se to projeví vždy.
U těch ras si nejsem jist; klidně to tak být může, ale úplně stejně to může být tak, že většina černých žije někde v křoví v Africe, zatímco většina bílých v civilizované Evropě, takže je logické, že bílí budou průměrně více mentálně a méně fyzicky zdatní, což nemusí být dáno geneticky, ale prostředím (neříkám, že je, jen to nevím).... samozřejmě se můžeme ptát, jestli náhodou naši civilizovanost a jejich necivilizovanost nezapříčinila právě rasová rozdílnost, což opět může být pravda, ale vůbec nemusí, mohly to ovlivnit jiné faktory.
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 01:34:50 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já myslím, že není.
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 01:07:15 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak já na to žádný výzkum nemám, čili moc nevím, většina dostupných výzkumů na toto téma mi připadá značně zmanipulovaných (ať už na jednu nebo druhou stranu) v rámci politické korektnosti či nekorektnosti, ale od pohledu mi přijde, že by to mohla být pravda; asi bych to neoznačil přímo "různými schopnosti", ani že jsou všichni příslušníci nějaké rasy v něčem lepší než všichni příslušníci jiné, leč hypotéza, že v průměru se lišit budou, mi přijde docela plausibilní (od oka bych třeba tipnul černé na průměrně fyzicky zdatnější a méně inteligentní než bílé; nevím ale, zda je to dáno přímo tou rasou, nebo tím, v jakých podmínkách většina z nich žije).
Každopádně sám sebe rozhodně za rasistu nepovažuji, práva (samozřejmě vlastnická, ne ty LZPS sračky) by měli mít dle mého názoru všichni stejná, prachy od černých mi nesmrdí a černé ženy taky ne xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-10 23:37:39 Titulek: Re: nova funkcionalita [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Prosím, zkuste to znovu; teď by to mělo fungovat.
Autor: Urza Čas: 2015-12-10 23:36:33 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Svobodné sleduji již dlouho a ty vztahy jsou tam celkem zamotané; a často sám nevím, co si mám myslet.
Ano, spory mezi anarchisty a minarchisty se snažím mírnit, ale leckdy jsou celkem nesmiřitelné a občas to dostanu také docela sežrat xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-10 20:09:27 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak ona je otázka, co je rasismus; může to být nenávist k nějaké rase, nebo (podle nové poměrně ujeté definice) extrémně i prostě konstatování, že rasy se liší (což mnedle rasismus není).
Autor: Urza Čas: 2015-12-10 15:00:04 Titulek: Re: Wozinski: “A Priori of Justi [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky za zajímavý odkaz; Vy se jimi vůbec jen hemžíte xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-10 14:59:11 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já uvěřil až v dospělosti, na náboženství jsem nechodil; o boji s ďáblem vím akorát z Bible, jenže mám pocit, že tam je spíše řečeno, že člověk by proti ďáblovi bojovat měl, než že by tam byl přímo manuál xD
A jak na to? Inu, já myslím, že především informacemi, přesvědčováním, argumentací, logikou.... v krajním případě se lze bránit násilím, ale ideálně by se tomu mnedle mělo předejít.
Autor: Urza Čas: 2015-12-10 13:29:19 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jinými slovy je to v podstatě geniální xD
Bohužel pro nás :o(
Autor: Urza Čas: 2015-12-10 11:36:44 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jistě, ale tím jsem chtěl říci (ač jsem to nevyjádřil zrovna nejlépe), že ti nižší úředníci mají blíže k jiným neúřednickým třídám než k těm vyšším úřednickým; samozřejmě ne z našeho pohledu, ale z jejich pohledu, což je asi podstatnější.
Autor: Urza Čas: 2015-12-10 11:18:04 Titulek: Re: +1 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky.
Autor: Urza Čas: 2015-12-10 11:17:09 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ono to při současném stavu naší legislativy bohužel ani jinak není možné; to jsou naprosto logické důsledky toho bordelu.
Autor: Urza Čas: 2015-12-10 11:10:21 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak platíme si je proto, že jsme k tomu donuceni; a je tedy třeba přesvědčit lidi, že je to špatně, pak nás k tomu třeba přestanou nutit.
logo Urza.cz
kapky