Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Tomáš Fiala (strana 86)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-23 19:20:25 Titulek: Re: Nespokojený zákazník [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No samozřejmě! Ale pak naprosto nechápu, proč nebo co jste to psal o nějaké investici hosta... :-O Samozřejmě, že otrávený host se pravděpodobně na tak blbého hostitele příště vykašle, ale nemá přeci žádné právo určovat, jak bude hostitelova párty probíhat nebo kdy a jak má být ukončena. To je v případě, že ji platí hostitel ze své kapsy, věc hostitele. Host nic neinvestoval, naopak zdarma konzumoval tu párty (pohoštění, kulturní program,..., prostě to, co hostitel uspořádal). To, že tam musel dojít, chtěl-li se zuúčastnit je asi tak investice, jako je investice, že já musím dojít 100m do krámu na nákup. Z toho mi neplynou žádná práva k ovlivňování podnikatelského záměru krámského.

V konkrétním případě zmiňovaného divadelního představení nebyl pan Kotleba hostitelem, který platil celou párty z vlastní kapsy. Všichni zúčastnění zaplatili vstupné. Nevím, jestli i on. Možná ano. Dokonce ani případnou dotaci, dostává-li ji divadlo na svůj provoz, neschvaloval pan Kotleba. Tudíž v tomto konkrétním případě neměl právo "párty" ovlivňovat. Nanejvýš jako jeden z platících diváků mohl odejít, byl-li s úrovní představení nespokojen.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-23 15:29:12 Titulek: Re: Nespokojený zákazník [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nzlobte se, ale to je hloupost. Pokud uspořádám soukromou párty ze své kapsy a někoho na ni pozvu, tak takovou párty taky mohu kdykoli ukončit a pozvaní hosté mají smůlu. Odkdy může host rozhodovat o tom, jak dlouho bude hostem? To pak vůbec nechápete koncept přirozeného práva a vymýšlíte blboviny.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-23 12:14:59 Titulek: Re: Nespokojený zákazník [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To nemá s demokracií nic společného. U všeho, co se kupuje rozhoduje ten, který platí. Kdyby to celé pan Kotleba zacáloval ze své kapsy, může s tím představením dělat co si dohodnul ve smlouvě. Pokud by chtěl pan Kotleba někoho dalšího na takové představení pozvat, samozřejmě může, ale ten dotyčný do toho nemá co kecat. Platícím, zákazníkem a tudíž tím, kdo by rozhodoval, by byl pan Kotleba. Naopak, pokud by ten dotyčný chtěl zasahovat jakkoli do této akce, tak by narušoval práva pana Kotleby.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-23 12:09:30 Titulek: Re: Nespokojený zákazník [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já sám si zaplatím divadelní sál a divadelníky. Pozvu své kamarády a známé, aby se mnou zadarmo shlédli představení. V takovém případě můžu takovou párty kdykoli "rozehnat". On ale nechal ostatní diváky zaplatit běžné vstupné. Ostatní diváci byli de facto společníci a vzhledem k jejich podílu i většinovými. Takže ani z obchodního hlediska, které se tu snažíte prezentovat to nesedí. Dokonce si myslím, že pan Kotleba v porovnání se všemi potřebnými náklady do toho společného podniku vlastně vložil... správně - hovno (cenu vstupenky, pokud ji vůbec zaplatil). I případnou dotaci na provoz nadělil tomu divadlu úplně někdo jiný, než pan Kotleba.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-22 20:56:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jančura je svou "MHD" přisátej na stát, protože potřebuje pro to své "soukromé podnikání" minimálně nějaká státní privilegia. To je soft obdoba Babiše. Bernard byl vždycky více méně socanskej pomatenec. Slyšel jsem ho v minulosti propagovat silně progresivní daně např. a podobné zhůvěřilosti o tom, jak má stát brát u huby bohaté - podle něj solidarita. Jedinej, koho nechápu je Dědek z Jablotronu.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-21 13:58:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No já bych zakázal i práci večer po 17:00. Lidi maj trávit večery doma s rodinou, číst dětem knížky apod. Na to nepotřebujou proud a chudáky zaměstnance elektráren. Na to stačí petrolejka! Žádná divadla s Hamletama, koncerty filharmonických šmodlibojsů. Herci a houslisti nemaj právo na rodinný život...? Maj!

!!!ZASTAVME ZEMĚKOULI A BUDE RÁÁÁJ!!!
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-21 13:36:41 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Lidi maj v neděli sedět doma a ne páchat trestnou činnost. Na co v neděli cajty...
:-)))
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-21 13:34:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já neznám Písmo. Proto jsem oslovil vás dva. Jen mě ten argument o neděli ze strany křesťanů, kteří jej používají, přijde jako buď nesmysl nebo záměr. Žádné náboženství na světě, ať hlásá neděli, ramadám nebo šábes nepřesvědčí krávu, kozu, ovci, že nemá mít ráno a odpoledne mlíko. A dojení je taky práce. Ti "dva turisti" přeci, když přesvědčovali Čechy o křesťanství, nemohli tvrdit tehdy lidem, že v neděli nemají pracovat a že se mají vykašlat na svůj dobytek = podstatu živobytí tehdejších lidí.
Web: neuveden Mail: neuveden
Jasně, jediným kloudným argumentem je svoboda.
Mě ale zaujal už dávno ten křesťanský argument. Urzo, Petře Vostále, možná by jeden z vás o tom mohl něco vědět. Pokud je mi známo, tak křesťanská věrouka předepisuje (nebo jak to nazvat) neděli SVĚTIT, nikoli v neděli NEDĚLAT. Protože zejména v době třeba Cyrila a Metoděje, kdy 95% lidí pracovalo v zemědělství by taková kravina - v neděli nedělat - ani nešla splnit, tudíž ani nemohla být součástí původních křesťanských hodnot.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-16 19:51:25 Titulek: Re: tahni uz [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Doprkvančic, tohle mi pánové nedělejte. Já si uhnal zápal plic a hlasitý dlouhotrvající smích mi fakt nedělá dobře...
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-10 12:37:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Země stvořená lidmi: Jídlo, oheň a voda
Dok. cyklus. Hodně z našeho konání a přetváření planety směřuje k uspokojení základních potřeb a přežití obrovské populace

To je jeden z pořadů na ČT2. Bylo v něm spousta zajímavého, ale vypreparovat z toho tu vpašovanou environdementální sračku... kdo to dokáže? Přitom popisek k tomu pořadu je jak z libertariánské příručky. :-)
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-09 21:49:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Že selektuju zpravodajství, budiž. Ale že musím selektovat pořady vycházející z vědeckých poznání, to je pro mě hrůza. Já kurňa nejsem žádnej vědec a různá "Okna vesmíru dokořán" rád sleduju, an se chci něco dozvědět. Ale dneska už si člověk musí dávat pozor i na tohle. Hrůza hrůz.
Web: neuveden Mail: neuveden
Mě nepřekvapí nic. Teď jsem jen tak pustil TV. Běží pořad o výzkumuj běhu. Není to žádný výzkum sloužící např. vrcholovým sportovcům ke sportovním výsledkům. Prostě banda vysokoškolsky vzdělaných idiotů zkoumá běhání. Např. vliv běhu na vnímání bolesti... Kde má běžný člověk brát skutečné vědecké autority? Jak je má laik rozpoznat od šarlatánů, když šarlatáni jsou prezentování jako vědci v oficiálních médiích? Dneska už se za vědu označuje kde co. Pak se nemůžu divit.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-09 01:07:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne. tenhle pohled nemusí být ten pravý. Ten můj kamarád bezpečně ví, kdo je zloděj a kdo ho okrádá. On jen využívá situace, kdy si má možnost vzít svých pár peněz zpátky. Nesouhlasí s tím systémem. Já osobně mám možnost pracovat načerno. Daně z příjmu neplatím. On tuhle možnost nemá. Nebo možná by měl, ale s dvěma dětmi - jedno na střední jedno na VŠ, já bych chtěl vydět svoje hrdinství... Tak na to jde z téhle strany.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-08 18:12:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Přesně na tohle jsem narazil, když jsem se vyjadřoval u Stavebka ve smyslu "Pch dotace". A jeden kamarád mi řekl. Viděls moji výplatnici? Víš o kolik mě stát obírá? No tak tímhle stylem dostanu aspoň trošku těch peněz zpátky.

A z toho rozdíl mezi "Babiši" a tímhle kamarádem. "Babišové" vytvářejí podmínky k tomu, aby okrádal toho kamaráda. Kamarád hledá způsob, jak si to nenechat líbit. "Babišové" ty podmínky totiž vytvářeli i když byli "jen" "podnikatelé". Tehdy za ty podmínky lobbovali.
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo otázka, co je vlastně cílem/účelem podobných státních prasečin.

No dost z nás asi ví, jak to chodí na vesnicích, kde lidi nějaké pohybovadlo chtě nechtě potřebují. Mám starou plečku v provozuschopném stavu (dejme tomu stodvácu). Tak jí dojezdím do mrtě a pak ji odvezu na vrakáč. Od nějakého souseda nebo kámoše z vedlejší "Díry po granátu" seženu plečku v provozuschopném stavu (fáčko, feldu...), zaplatím mu za ni pár šupů, ale nepřevedeme ji. Udržuju jí, jezdím s ní na STK, u nějakého mechanika ve vesnici dostává servis. Platím pojištění. Jsme sousedi z jedné hospy, věříme si, takže všechno v poho. Dojezdím ji do mrtě (5-8 let klidně může ještě sloužit), odvezu na vrakáč a protože na vesnici si neděláme schválnosti (jinak si rozbijem v hospě držku), tak ji v poho odhlásíme. Od dalšího souseda... a tak pořád dokolečka. Stát nic nedostane a na silnicích zůstanou o něco dýl stará auta (jéžiš, mě to nevadí, stodváca, žigul nebo felda mi dá stokrát větší řidičský "sex", než sterilní nový krám, fakt. U těch starých aut si připadám, že to ještě řídím).

A teď druhý problém. Jsem trošku větší živnostník, plátce DPH. Mám 10 let starou fabku s mříží za zadníma sedačkama - tedy v techničáku N. Vjezd do měst problematický (bylo to i tady - nový výklad zákazové značky pro náklaďáky). To auto je neprodejné. Na nové nemám. Auto, které nespadá do ekovýpalného, zas tak levné není.

No když na to nemaj, ať nepodnikaj. Nebo: malí a střední podnikatelé - to jsou klišé a kecy. My potřebujem velký průmysl.

Neboli - nechte se v šichni zaměstnat u nejrůznějších Agrofertů. Budete mít pravidelný příjem. Můžete si brát úvěry a leasingy na nová auta. A ještě vám za to kaštani budem platit (očekávatelný záporný úrok)...
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-03 12:37:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nejlíp žádnou. Ať si státy s prezidenty provozují ti, co ho obdivují a potřebují a neotravují s ním ty, kteří ho nepotřebují.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-03 11:35:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Televizní novoroční pořad 1.1., čas 00.01
ŠŤASTNÝCH 10.000.000
losování občana za prezidenta na příští rok
losování provedou Miroslav Donutil a Ladislav Hruška
:-))))))
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-03 11:19:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Kdybych měl se skřípěním zubů odpovědět a nedělat si srandičky, tak někdo jako je Nigel Farage. Jenže to by stejně vedlo k opětovnému zacyklení a cca 20 let po konci jeho posledního dne v úřadě, by USA byly tam, kde dnes. Navíc netuším, jestli je vůbec někdo takový na politické scéně USA. Mě všichni nějak splývají a jsou to pro mě více méně klony nejrůznějších druhů socialistů.

V ČR je to jedno, které "Letiště" bude chlastat a pak ožralé klást věnce...
Web: neuveden Mail: neuveden
Vynikající náplň "zájmové činnosti" novodobých PSVB.
http://svobodneforum.cz/bezpecnostni-dobrovolnik-statem-posveceny-nastroj-fizlovani/
Policajti se ani nemuse obtěžovat. Stačí, když bude někdo místní znalý "šlajs-poměrů" práskat...
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-01 15:40:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nemyslím, že máte paranoiu. Dík Vám i Urzovi jsem se něco dozvěděl a o to mi šlo. Já jsem fakt pouhý uživatel bez nějakých znalostí. Aspoň třeba vím, o čem se svým ajťákem mluvit. Ten můj ajťák sice není libertarián, ale protistátně zaměřen je dostatečně. :-)
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-01 13:50:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Spousta lidí nemá potřebu se učit spoustu věcí, přesto, že to těm znalým připadá strááášně důležité. Právě proto, že "žiju na růžovém obláčku" se ptám, protože se chci něco dozvědět. Tedy - čeho se dá dosáhnout tím, že stát vypustí do sítě trojského koně nebo vir. Dá se to zacílovat na nějaký konkrétní komp?
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-01 13:44:00 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No dobrá. Ale o tohle nejde. Já se už potřetí ptám - jak se tohle dá využít prakticky?
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-01 12:36:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
O tom jsem nepsal.
Trojský kůň nebo vir se šíří sítí vlastně nekontrolovaně. K čemu je to vládě dobré? Napadá mě snad jediné - rozvrat internetové sítě. Ale je to opravdu takhle možné? A je-li to možné a není proti tomu ochrana, co to udělá s hospodářstvím, které je dnes na netu závislé?
Já nejsem správný sparingpartner na debatu o big-datech. Tomu fakt nerozumím. Mě prostě není jasné, k čemu konkrétnímu by bylo jakékoli vládě dobré pustit do sítě trojské koně nebo viry. Vždyť už v tom článku Urza píše - "Logická otázka tedy zní, jakým způsobem bude vládní malware lokalizovat svůj cíl; zavirují snad fízlové mraky počítačů, než dostanou ten pravý?"
Web: neuveden Mail: neuveden
Předně se musím přiznat, že jsem "hrdý" programátorský analfabet = počítačový uživatel.

Trojské koně a viry? To sice může někdo do sítě pustit, ale pak se to snad šíří bez možnosti kontroly tím původcem, jestli se nemýlím? Dokonce bez ohledu na čáry na zemi = státní hranice! Patrně každý z těch, kdo používají počítače ke své práci, si je nějak ochrání. Všichni jako já, kdo nejsou pitomí, si nechají ochranu spravovat svým kamarádem - ajťákem. Všichni, kdo provozují počítač za účelem páchání nepravostí je mají chráněny s největší pečlivostí. Tak k čemu to je? Nebo jak to bude fungovat? Neotvírám nic, co neznám/nevyžádal jsem si, stejně tak nestahuju nic, co neznám/nevyžádal jsem si. Pokud bude někdo chtít tímhle stylem "napíchnout" můj komp, tak mi pošle něco falešného jakoby od Microsoftu? Mě to připomíná křečovitost systému pře ´89. Netuším, co rozumného si mám o tom myslet
Web: neuveden Mail: neuveden
Podle mého je úplně jedno, jestli např. Mein Kampf vyjde nebo ne. Náckové si jeho text stejně seženou. Jednou jsem četl nějaký stručný výtah z tohoto díííla s komenty. Jestliže byl text přeložen z originálu dobře, byl ten Hitlerův text tak nehorázně pitomý, že bych se tomu i smál, nebýt historické zkušenosti s nacismem. Co však bylo jednoznačně hloupé, byly právě ty komenty nějakých profesorních mudrlantů.

Knihy nezakazovat, vydávat, je-li o ně zájem, a proboha hlavně nekomentovat! Zájem totiž nemusí nutně znamenat souhlas s obsahem.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-02-24 22:24:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, pravda. Spíš co to bude. Zpočátku to asi nic moc príma nebude...
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-02-24 15:35:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já vím, že to je gordický uzel. Otázka je, kdo a kdy bude tím Alexandrem...
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-02-24 15:00:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No to se právě obávám, že už jinak než tou střelbou to mezi těma Hollandama, Merklovejma, Babišema a spol. zařídit asi nejde...
:-)
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-02-24 14:59:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No právě. V současném světě už je všechno tak "propředpisované", že vlastně ani není možné, aby supermarket se svými přebytky "páchal" nějakou charitu sám od sebe, protože okamžitě porušuje nějaké předpisy. Kdyby na to naběhl hygienik, tak mají supermarkety určitě připravenou nějakou "výmluvu" typu: "No my to dali na rampu, aby nám to nezačlo smrdět ve skladu, že to zejtra vodklidíme a vono se to do rána ztratilo..." + mají vypracovaný 15-ti stránkový elaborát o nakládání s nebezpečnou mrkví s 20-ti razítkama, kterou by tomu pablbovi ukázali, protože na férovku to fakt asi lidem rozdat nejde. Takže "musí" nastoupit politik a charitu zákonem "umožnit". Když o tom tak přemýšlím, tak bezďák (nikoli zdrogovaná troska) musí koukat na nás nebezďáky jako péro z gauče, že v tom převoraným světě ještě dokážeme fungovat a nezbláznit se z toho. To je prostě katastrofa...
Web: neuveden Mail: neuveden
Mě na tom fascinuje jedno. Ekonomika se zmítá v bordelu. Státní měny se dostaly za mez své funkčnosti. Evropou pobíhají nekontrolovaně lidi s nekompatibilníma kulturně-civilizačníma zvyklostma, o kterých málokdo ví, jestli jsou vůbec svéprávní alespoň v jejich smyslu chápání. A politici se zabývají tím, co ne/má supermarket dělat se svýma prošlýma jogurtama a neprodaným hlávkovým zelím... Mě to nějak přestává hlava brát a už nejsem ani schopen uvažovat nějak racionálně v těchhle problémech. Já už začínám mít dojem, že jediným řešením těchto situací je střelba ostrými...
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-02-16 22:41:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jasně.
Já znám pár lidí. Např. kamarád - živnostník, který se několika firmám (některé jsou fakt velké) stará o potrubí. Aby nechcalo, aby bylo řádně zaizolované, aby, aby,... Ty firmy si ho považujou, protože jede na zavolání, v těch potrubích samozřejmě neteče limonáda, ale nějaké "svinstvo", on už se vyzná kde čím co teče, a on ty firmy mnohdy ochrání před nějakou ekologickou buzerací a mnohdy i velkou škodou/pokutou tím, že to hned opraví. Má na to dodávečku plnou nejrůznějších náhradních dílů, speciálního vercajku + svářečka. Už teď to pro něj začíná být vošajstlich, protože občas s tím, co má vevnitř vjíždí tam, kde by neměl co dělat atd. Jo jde si vyřídit různá povolení, výjimky apod. Jenže to by tak čtvrt roku nedělal, jen lítal od okýnka k okýnku pro razítka a samozřejmě cáloval. Tu pětikilo, tu litřík... Začíná uvažovat, že se na to vykašle, protože v těch firmách má známosti, a ví, že se svou kvalifikací by v některé z nich získal dobré místo. Za stejné peníze. Zatím je pro něj větší "přidaná hodnota" jeho samostatnost a v podstatě i váženost u majitelů/manažerů těch firem. Ale už červíček hlodá. A stát toho červíčka pořád víc a víc krmí.
- Hele, co by dělaly ty firmy, kdyby ses na to vykašlal?
- Nevím. Nikdo za mě není.
- To jako nemáš konkurenci?
- No v podstatě ne. Ono je toho vlastně dost málo, jsou to takový specialitky, takže tyhle dva okresy obstarám. Jó, vlastně znám ještě jednoho. Ale ten zas dělá pro úplně jinej druh firem a ten by se zase na takovýhle šmrdlání, co dělám já vykašlal. Jeho by to ani nebavilo, stejně jako mě by nebavilo to jeho, takže my jsme tady tak vedle sebe. Když jsem na dovolený (tejden na zahrádce :-) podnikatel zasr... ), tak je na telefonu místo mě a obráceně. My se spíš doplňujem.
- No jo, ale ty říkáš, že možná vemeš tu práci v XY?
- Hele já jsem rád svým pánem. Ale ještě chvíli a seru na to.
Nevím, co ty "jeho" firmy budou dělat. Nechci se tě dotknout. Ty děláš programování. Možná máš zase jiný provozní trable. Ale zejména v průmyslu občas čumím, co mi vykládá, co maj firmy za zařízení, co jsou za ekologický zákony (v tomhle správně), co je potřeba ohlídat, kontrolovat, servisovat. Je spousta firem, který maj někde blbejch 20 metrů trubek s nějakou srágorou, není to pro ně rozhodující ani provozně, mít to technologicky musej, ale v těch trubkách je holt nějaká chemikálie a ty firmy s tím nechtěj mít problémy. Spousta takových volovin je v nejrůznějších firmách. A potřebujou mít tu svou "drobnost" bez problémů. Těch maj i tak dost. No a tyhle na první pohled prkotiny obstarává zástup drobných živnostenských "trpaslíků". Ti jednou skončí a dost často asi proto, že už to nepůjde dál. Začnou se po nich vozit benga, hlášení, buzerace... Jo, trh tu ještě jakž takž je, jenže při dnešní úrovni ekologickýho uvažování (to nemyslím teď pejporativně, prostě jsme dál, než za průmyslové revoluce) potřebuje průmysl spoustu servisu, který zajišťujou ti "trpaslíci. Do toho se žádná větší firma nepustí. A to pomalu skončí. Co budou ty firmy dělat, až se jim to začne sypat, budhové vědí...
Uf, to jsem se rozkecal. Za chvíli dávaj Zámek v Čechách. Koncert Jiráskový a Heřmánka. Tak dobrou. :-)
logo Urza.cz
kapky