Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Roman (strana 11)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Roman Čas: 2019-04-12 07:14:53 Titulek: Re: Vyhlížím ten den s nadějí [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
To jo. Ale hádám, že to, že jde o způsob vlády, není pro nikoho z nás jediné kritérium.
Autor: Roman Čas: 2019-04-12 07:11:51 Titulek: Re: Vyhlížím ten den s nadějí [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Ne. Opakem vlády většiny je, že NEvládne většina.
Autor: Roman Čas: 2019-04-12 07:00:20 Titulek: Re: Vyhlížím ten den s nadějí [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Plynou z toho nějaké zajímavé důsledky?
Autor: Roman Čas: 2019-04-09 11:35:25 Titulek: Re: vláda silou [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Trik je to u všech, které se na základě toho snaží vypadat lepší než ostatní.
Ok, no problem, asi každou ideologii její zastánci prezentují jako tu nejlepší.

Mimochodem, však se podívejte, kolik lidí tu věří, že ankap je lepší, protože připouští jen obranné násilí.
To je snad ale v pořádku bez ohledu na názvosloví, ne? Prostě ankap řeší určité problémy určitým způsobem, anarchokapitalistům ten způsob připadá nejlepší a proto svou ideologii považují za nejlepší. A jestli to shrnou do slov "používá jen obranné násilí" nebo do nějakých jiných slov, na podstatě nic nemění.
Autor: Roman Čas: 2019-04-09 10:44:43 Titulek: Re: vláda silou [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Pořád v tom nevidím "trik" - sám píšete, že to takhle má každá ideologie (definuje si pojmy a pravidla), je to "trik" jen u ankapu nebo u všech?
Autor: Roman Čas: 2019-04-09 08:48:51 Titulek: Re: vláda silou [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Já žádný ideologický trik nevidím. Prostě - každý člověk sám za sebe rozlišuje, co považuje za útok a co za obranu, případně za cokoli jiného, co mu stojí za to prosazovat silou. Anarchokapitalisti se ve svých "pravidlech" plus mínus shodnou, etatisti zřejmě ve svých taky a anarchokapitalisti imho nedělají nic jiného než to, že se snaží ostatním ukázat svá pravidla a doufají, že se ostatním zalíbí natolik, aby je přejali. Kde je pls jaký ideologický trik?
Autor: Roman Čas: 2019-04-09 07:46:12 Titulek: Re: vláda silou [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Souhlas, ale taky je třeba si uvědomit, že útok a obrana jsou dvě různé věci, přestože obě označujete společnou nálepkou "vláda silou".
Autor: Roman Čas: 2019-04-08 05:54:40
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Imho to smysl má, už proto, že politici jsou slyšet, takže by to mohl být dobrý kanál k tomu, aby zazněly libertariánské myšlenky pro širší publikum.
Autor: Roman Čas: 2019-04-01 09:07:41 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Protože dneska je všechno správně :-)
Autor: Roman Čas: 2019-03-29 08:47:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Co chcete tou řečnickou otázkou říct?
Autor: Roman Čas: 2019-03-14 10:01:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Zase toho půlku vynecháváte. Jednak nižší cenu a druhak to, že si každý zákazník sám za sebe rozhodne, jestli mu to pomůže nebo ne.
Autor: Roman Čas: 2019-03-09 12:31:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Ne, ne, vpoho, pište tolik, jak Vám vyhovuje :-)
Autor: Roman Čas: 2019-03-09 11:01:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Jj, koukám. A když už neví, obrní se milosrdným mlčením.
Autor: Roman Čas: 2019-03-08 15:06:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
To je právě to - nikde nic na to téma netvrdíte, jen proti tomu podle svých slov argumentujete. Já tomu taky nerozumím...
Autor: Roman Čas: 2019-03-08 12:46:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Já chápu, že máte obavy o chudobnější lidi (nic Vám nakonec nebrání jim tu mrkev sám doplácet, "dotovat"). Ale pořád nechápu, jak to souvisí s tím principem, že když je něco i bez dotací levnější než něco jiného, tak se to první uživí.
Autor: Roman Čas: 2019-03-08 11:27:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Čili argumentem proti "Pokud by zahraniční mrkev byla o tolik dražší, přežije domácí i bez dotace" je "pomer medzi spotrebou mrkvy a odvedenými daňami je u rôznych ľudí rôzny"? Je to určitě správný postřeh, někomu by asi zrušení dotace zhoršilo stav (něčí stav zase zhoršuje její existence), ale nevidím v tom argument proti mému tvrzení.
Autor: Roman Čas: 2019-03-08 10:19:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
A to je argument pro co, resp. proti čemu, prosím?
Autor: Roman Čas: 2019-03-08 09:37:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Pokud by zahraniční mrkev byla o tolik dražší, přežije domácí i bez dotace, není to zjevné?
Autor: Roman Čas: 2019-03-08 09:16:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Ne. Vy toho ale zase půlku vynecháváte. Sice snížíte konkurenci, ale taky necháte lidem v kapse peníze, které jste utrácel do dotace. Takže ve finále budu sice kupovat o korunu dražší mrkev z ciziny, ale nebudu nucen utratit dve koruny do dotace.
Autor: Roman Čas: 2019-03-07 21:06:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
V pořádku, ani já neschvaluju, aby někdo někoho k něčemu nutil - ani stát, ani soukromník.
Autor: Roman Čas: 2019-03-07 17:38:29 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Ano, souhlas. A k oběma stavům můžu někoho buď nutit nebo nenutit.
Autor: Roman Čas: 2019-03-07 17:17:39 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Já přece nikomu nechci zakazovat etikety. Ale ani ho nutit mít etikety. To není totéž naopak, to je úplně jiná osa.
Autor: Roman Čas: 2019-03-07 15:56:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
A jestli to zdražuje zboží, tak o naprosto zanedbatelnou částku v porovnání s tím, jaký benefit je z toho, že je známé složení.
Vy nevíte nic o tom, pro koho má co jaký benefit. Víte to jen pro sebe a pokud pro Vás osobně je větší benefit etiketa se složením, než o desetník dražší zboží, nikdo Vám to jistě nebude rozmlouvat. Na oplátku nerozhodujte za ostatní, co je a není benefit pro ně.

Krom toho přehlížíte benefit prodejce. Viz třeba tenhle článek o etiketové buzeraci stánkařů - https://pravyprostor.cz/statni-smejdi/


Autor: Roman Čas: 2019-02-26 08:16:44
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Imho je špatná otázka, jestli je ankap "v souladu" s těmi body. Ankap neodporuje žádnému z nich a ani žádný z nich nezaručuje. Pokud společnost inklinuje k jmenovaným hodnotám, bude k nim inklinovat i v ankapu. Momentálně asi nejmíň ctíme vlastnické právo a důsledkem toho schvalujeme stát.
Autor: Roman Čas: 2019-02-24 10:34:51 Titulek: Re: Konec [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
To musí být strašný pocit bezmoci, vůbec si to neumím představit :-(
Autor: Roman Čas: 2019-02-22 09:31:05 Titulek: Re: Komentář [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Uf. Politik způsobí krachy firem, ožebračení lidí, vyplýtvání jejich peněz atd. a zodpovídá se za to... jak? Prostě přestane být politikem a jde kurvit něco jiného, náprava žádná. Kdyby mi někdo něco nabízel a ručil za to tím, že když to podělá, dá od toho ruce pryč, stěží bych mu na to kývnul.
Autor: Roman Čas: 2019-01-28 22:04:26 Titulek: Re: Ale existuje to? [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Jak kapitalismus učí k sobectví?
Autor: Roman Čas: 2019-01-27 08:12:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
A i státní znak je jak podle vodováhy.
Autor: Roman Čas: 2019-01-27 08:11:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Taky na to koukám. Snad jen ty kulaté hodiny se zdají být celkem srovnané :-)
Autor: Roman Čas: 2019-01-26 12:34:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Nemusí stát, jen když kape :-)
Autor: Roman Čas: 2019-01-23 18:31:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Může. Bohužel to neznamená, že by přestal provozovat monopol na násilí nebo vybírat povinné platby za své "služby".
Autor: Roman Čas: 2019-01-17 09:56:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Jasný hlavně stát je donucující entita, která lítá někde ve vzduchoprázdnu a vy do něj nepatříte...
Nerosumím asi, co se mi snažíte sdělit. Ty letce po válce odváděli do státních vězení státní policajti na základě rozsudku státních soudců, kteří vykládali státní zákony v procesech vykonstruovaných státními úředníky atd. To není vzduchoprázdno.
logo Urza.cz
kapky