Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Roman (strana 19)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Roman Čas: 2017-01-19 15:08:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Ale bude to prdel, az nekdo bude chtit zlikvidovat konkurenci, bude stacit zaplatit jejich zamestnanci, at jim udela (anonymne, samozrejme) pruser a pujdou.

Tuhle "featuru" už umí EET. Přibývají další zákony, aby ta škála likvidačních pokut nebyla nudná. Škoda, že zákonodárci nejsou fakt jen zákonodárci, s díkem bych většinu jejich tvorby odmítl... :-)
Autor: Roman Čas: 2017-01-10 07:58:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Mě fascinuje, že v TV ukazujou s tklivou hudbou týrání zvířat, kdy žije deset psů na pokáleným dvorku. A zároveň bez problému vysílají reportáž, kde nacpou stovku živých slepic do pytle a konverzujou u toho, kolik tisíc jich musí ještě vybít...
Autor: Roman Čas: 2017-01-10 01:40:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Opatrně! Pomalu se z toho stává meta meta diskuze :-)
Autor: Roman Čas: 2017-01-07 12:23:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Super čtení, díky!
Autor: Roman Čas: 2017-01-07 12:05:13 Titulek: Re: Nic to neřeší [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Souhlasím, krásně jste popsal nevýhody onoho "povinen", které bych ve svém příspěvku vypíchnul :-)
Autor: Roman Čas: 2017-01-07 10:17:18 Titulek: Re: Nic to neřeší [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Ale tím chci říct právě to, že i v Ankapu by Urza mohl narazit na problém, jehož výsledek by byl naprosto stejný jako ten, na který si stěžuje.

V ankapu by Urza nebyl povinen k tomu stejnému problému navíc živit ministerstvo zdravotnictví. Dva problémy za cenu jednoho :-)
Autor: Roman Čas: 2017-01-06 22:14:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
já jim srazím cenu a jsou v háji

To může být podle mě i pozitivní - sníží se cena (třeba i ve formě zvýšení kvality). Jako zákazník budu spokojen a řeknu si, že monopolní postavení vedlo přesně k opaku toho, čím se u monopolu obvykle straší (vysokou cenou) :-) Po zničení konkurence se cena asi zase zvýší, což může opět přilákat konkurenci atd., dokud ta houpačka nezačne některým zákazníkům vadit a nevymyslí substitut atd. Prostě změna, pohyb, akce.
Autor: Roman Čas: 2017-01-03 15:34:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Někteří z těch lidí přemýšlí nad "něčím úplně jiným" (problematikou A), ale šmahem si udělají závěr o problematice B, nad kterou nikdy nepřemýšleli.
Autor: Roman Čas: 2016-12-29 13:02:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
To mi připomíná zajímavost, kterou jsem četl před pár lety, že nějaký úřad (tuším že v Ostravě) vypínal mimo úřední hodiny své webové stránky :-) Bohužel to nedovedu dohledat :-(
Autor: Roman Čas: 2016-12-21 08:32:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Vida, nikdy mě nenapadlo o státu přemýšlet jako o komplexní službě "x v jednom". Škoda jen, že ty služby stát nejen "nabízí", jak píšete, ale rovnou vnucuje. Navíc to kolikrát vypadá, jako by ty komplexní služby poskytovalo několik naprosto nespolupracujích subjektů :-)
Autor: Roman Čas: 2016-12-19 13:39:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Tímto je neprojede :-( Většina lidí nevlastní půdu.
Autor: Roman Čas: 2016-12-15 14:10:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Blbé je, že tu víru vnucují i těm, kdo o ni nestojí. Ona by ta víra jinak přestala asi fungovat - jak by se chránili před někým, kdo žije mezi nimi, ale nespadá pod jejich zákony?
Autor: Roman Čas: 2016-12-15 14:05:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Kdysi dávno jsem měl jakousi "radost", že platím daně (~lepší člověk). Slyšel jsem, že stát je zadlužený a říkal jsem si, když každý zatneme zuby a dáme pár korun navíc, tak se přece musí z dluhu dostat a mít se zase fajn a příště si dá pozor. Po letech mě to nějak přešlo :-)

Oni nechápou, proč by stařenka někde z Horní dolní neměla na každým rohlíku platit třeba zpackanou stavbu D8, po které v životě nepojede, protože je to vůbec nenapadne.
Jj, jedna věc je, když nedobrovolně přispíváte na něco, co nepotřebujete (nebo si to umíte zařídit líp). Horší je, že dokonce přispíváte na věci, které jsou proti vašemu přesvědčení...
Autor: Roman Čas: 2016-12-15 13:58:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Díky, moc jsem se s tím nesetkal, ale už chápu, co myslíte.
Autor: Roman Čas: 2016-12-15 10:09:25
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Můžete prosím rozvést to "... že když někdo platí daně, může dělat cokoliv a je to v pořádku"? To jsem nikdy od nikoho neslyšel (a že už jsem slyšel věci! :-) Přijde mi to totiž nápadně v nepoměru k jinému evergreenu - "Pokuty musí být vyšší, boháči si jezdí jak prasata, zaplatěj pokuty a můžou si dělat co chtěj".
Autor: Roman Čas: 2016-12-13 09:55:54 Titulek: Re: Reinkarnace nařízená [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
A jaký je za to trest? :-o Doživotí? :-)
Autor: Roman Čas: 2016-12-12 18:51:38 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Studentka měla bohužel částečně pravdu - cca 1/10 pracující populace jsou státní zaměstnanci (nepletu-li se) a poměr se zvyšuje. Určitě by bylo zajímavé se jí zeptat, kde v tom koloběhu přestávají uloupené peníze smrdět a stávají se výplatou.
K bystrému potomkovi Vám rozhodně blahopřeju! :-)
Autor: Roman Čas: 2016-12-12 11:52:42
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
To mi připomíná další skvostný kousek - http://vary.idnes.cz/nejkratsi-cyklostezka-ve-svatave-dlu-/vary-zpravy.aspx?c=A161111_122727_vary-zpravy_ba . "Jenom osazení úseku dopravními značkami přitom stálo bezmála 12 tisíc korun." A na rozdíl od Vašeho úlovku se ještě zřejmě musel srovnat terén a položit asfalt... Já teda nevím - kdybych chtěl za svoje peníze někde budovat cyklostezku, tak bych si to nejdřív pořádně rozmyslel.
Autor: Roman Čas: 2016-12-11 17:43:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
... většina si svobodu (chápanou anarchokapitalisticky) bohužel nepřeje.

Myslím si, že lidi se při zaslechnutí pojmu "anarchie" často bojí toho, že by přišli o jistoty, které aktuálně mají. Ale nic nebrání tomu, aby si skupina lidí v anarchii dobrovolně vedla "stát" jak ho znají dnes (za cenu té svobody, co si nepřejí a jíž se proto dobrovolně vzdají), jen by prostě nechali na pokoji ty, kdo s nimi tuto touhu nesdílí (narozdíl od dneška). A časem by třeba začali závidět a přecházet :-)
Autor: Roman Čas: 2016-12-08 01:40:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Tak to je úžasná historie, díky za info! MtG jsem taky hrával a zrovna Urza's Tower byla moje oblíbená landa :-) Když jste se octl u Jílkové, tak jsem si na kdejsme.cz s údivem zjistil, že jste jediný Urza v ČR a od té doby si plánuju, že se vás při vhodné příležitosti zeptám :-) Tak dík.
Autor: Roman Čas: 2016-12-07 12:57:08
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Tak mě napadá - kde jste vlastně přišel ke svému originálnímu příjmení (když ho teď hodláte šířit na další osobu)? Souvisí nějak s Urza's ságou z M:TG? :-)
Autor: Roman Čas: 2016-12-02 12:53:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Tak to už je stát majitelem přinejmenším několika Kč, běží teď nějaká akce "daruj státu korunu" :-) Teda pokud dárci byli legitimními vlastníky těch svých korun...
Autor: Roman Čas: 2016-11-30 08:32:01
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Krásně napsáno, díky za počteníčko! Hlavně mě zaujaly body 3 a 4. Možná se neumíme na spoustě věcí dohodnout, ale možná se na nich ani dohodnout nepotřebujeme. Stát v nás probouzí dojem, že se musíme shodnout i na věcech, které pro nás nemají sebemenší význam. Proto pak zoufalí lidé hučí že "XY není můj prezident" (jsou "nuceni" se na něm shodnout), že "šátky musíme ve školách zakázat" (je "třeba" se celostátně shodnout, jen žádnou individualitu) a milión dalších věcí.
Autor: Roman Čas: 2016-11-28 09:12:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Tím dlouhým trváním pomalu ztrácí na výjmečnosti...
Autor: Roman Čas: 2016-11-18 08:44:03
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Strasna cunarna, ta EET. At se to vezme z kterekoli strany. Takhle na sebe podnikatel mozna dovede nenabonzovat vsechno, zas ale jeho ceny nebudou tvoreny trhem (ne ze by dneska 100% byly), ale "na miru" dire v EET...
Autor: Roman Čas: 2016-11-04 08:51:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Z toho je hezky vidět, jak má násilí tendenci plodit další násilí.
Autor: Roman Čas: 2016-10-21 13:24:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Naprosto souhlasím. Proto jsem poukazoval na to, že nejde zdaleka jen o to, kde se vezme energie. Ve hře je taková spousta proměnných, že se s tím dokáže poprat jedině "genetický algoritmus" - neboli trh.
Autor: Roman Čas: 2016-10-21 13:00:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
S tím naprosto souhlasím. Nucení má za následek akorát "vlk se nažere a koza zůstane celá, jen trochu zhubne" - viz dieselgate nebo topná tělíska co svítí.
Autor: Roman Čas: 2016-10-21 11:29:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Nejde jenom o elektrárny a výrobu energie. Vemte v potaz taky celkově jednodušší konstrukci pohonného ústrojí elektromobilu (takže je dost možná ekologičtější samotná výroba, elektromobil nemusí vozit zátěž v podobě spojky a převodovky atd.), možnost rekuperace apod.

Rozhodně nechci nikomu vtloukat "elektromobily jsou nej", jen bych nerad, aby se uvažování o nich smrsklo na "místo benzínu v motoru se spálí uhlí v elektrárně".
Autor: Roman Čas: 2016-10-21 10:44:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Nejsem odborník, proto píšu "věřím". Své důvody k tomu mám, můžu je zkusit rozvést (budete-li naléhat) a rozhodně s vámi souhlasím, že to nebude platit vždy a všude, ale zaplať pámbu to taky nikomu nevnucuju. V tom není point mého předchozího příspěvku.

Ten je jinde. Pár známých tvrdí, že "lidi se sami ekologicky chovat nezačnou" (např. protože elektromobily nejsou rozšířené, tak jsou drahé a je málo dobíječek, logicky). V tom mají pravdu. Ovšem taky věří, že je v moci státu befehlem elektromobily rozšířit natolik, aby dokázaly být levné a vyplatit se. Svým předchozím příspěvkem ukazuju, proč si myslím, že taková víra je naivní (když pominu libertariánskou klasiku o donucování, volném trhu apod., na kterou jsou někteří lidé alergičtí).

Snad jsem dostatečně srozumitelný.
Autor: Roman Čas: 2016-10-21 08:34:37
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Věřím tomu, že cíl (elektromobily šetří planetu víc než spalovací motory) je správný. Problém je v tom, že aby nápad dospěl k cíli, lidé, co ho realizují, musí vesměs chtít k tomu cíli dospět. Obávám se, že tady je ale skutečným cílem vytvořit si nový mechanismus k přerozdání karet na regulovaném trhu. A k němu se i dospěje :-) Musí nejdřív vzniknout normy popisující kde končí spalovací motor a začíná elektromobil, co s hybridy, jestli je plyn taky ekologický nebo už ne, jestli je tím pádem řepka out... Rozjede se mašinérie lobbování, úplatků, protlačování nenápadných dodatků a moc bych se divil, kdyby na konci toho všeho stál kýžený zelený svět
Autor: Roman Čas: 2016-10-20 07:27:00 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Jo, tuhle demenci taky nechápu. Přece jsem pojištěný u zdravotní pojišťovny, tak jaképak náklady pro stát? Když si rozflákám auto, je to snad náklad pro stát? Ne, o výdaje se podělíme já a pojišťovna. Proč zrovna zdravotní "pojištění" musí stát uzurpovat pod svá křídla?
logo Urza.cz
kapky