Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Vostál Petr (strana 75)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-27 12:36:12 Titulek: Re: Zatacku zdarma pro kazdeho! [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
PS.
Já se domnívám,
že k žádným revolucím nedojde,
všechny sociální nepokoje budou totiž uspokojeny vládou,
která je ovšem ovládána nadnárodním kapitálem,

vono je přece zájmem (státního) kapitálu aby nedocházelo k nějakým zvratům,
proto taky kapitalisté mohouu v naprostém klidu podporovat i socialisty,
coby "spávače hadů" tedy nákých třídních nepokojů...

Jestliže dříve bohatí používali k oblbování mas náboženství,
dnes používají se stejným úspěchem voblbování etatismem a vírou v "socialismus"
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-27 11:03:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Pravicová možná ano,
ale já jako anarchista se domnívám,
že chybou je samotný (jakýkoliv) systém
a proto každý systém neustále potřebuje vopravovat, páč systém je "představa o realitě" zatímco realita je pak něco jiného, co se v podstatě neustále mění,
přičemž tyto změny jaksi nelze zahrnout do nákýho systému...


Proto naši zákonodárci budou mít neustále co na práci,
a budou neustále vymýšlet tolik píčovin,
až se v tom nikdo nevyzná (což už je vlastně i současná situace)
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-27 10:50:27 Titulek: Re: Zatacku zdarma pro kazdeho! [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Možná jste si nepovšimnul oné závěrečné věty vo teorii jenž je odvozena z některých duchovních postupů,
tam v podstatě skrze totalitu mysli (jednobodová mysl)dochází spontáně k osvícení, tedy uvolnění se stavu svobody...
Principem je pak stav mysli jenž dosáhla "spokojenosti"a spočinula mysl sama v sobě...

Socialisté dobře vědí, že ten jejich socialismus by rozhodně nefungoval bez ekonomické prosperity vycházející z rozvoje technologií, na což komouši z vysoka kašlali, takže to své dobroserství mohou provádět jen na základě ekonomické prosperity...
Ta jejich ůloha je důležitá jen proto, že dodávají většině lidí "pocit jistoty" ale hlavní ůlohu hraje pocit jistoty v ekonomické sféře a její rozvoj,
takže tahounem nejsou socani, ale rozvoj ekonomické sféry...
Socani jsou spíše parazité, ale na druhou stranu svým dobroserstvím dodávají lidem pocit jistoty...

K revolucím samozřejmě může dojít, pokud socani ten tlak přeženou,
jenž voni utahují šrouby pěkně pomalu a nenápadně,
takže dneska možná máme větší socialismus než za komoušů,
ale dávaj si pozor (na rozdíl vod komoušů)aby moc nedojebali tu ekonomickou sféru, prostě vědí, že lépe je krávu podojit, nežli zabít...

Socani jsou tedy jen takový parazitický doplněk, jenž hraje samozřejmě i svou úlohu, vono i v duchovnu je potřeba dobra jen určitou pomůckou, jenž při stavu svobody osvícení odpadne...

Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-27 07:55:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
PS.
Nu asi bych ten plíživý socialismus viděl tak, že nás postupně krok za krokem převede do toho "komunistického ráje totality"
(ráj to bude ovšem jen zásluhou rozvoje technologií a vzrůstem bohatství společnosti, jinak by to pak byl koncentrák a gulag jako v SSSR)a pak ona potřeba státu odpadne sama...
To je nakonec i komunistická vize, kdy totalita přejde sama sebou v anarchii

Tedy, to je jen teorie, jenž je víceméně odvozena z některých duchovních směrů...
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Řešení je nezavádět vůbec žádné obědy zdarma. Stát by neměl expandovat do dalších odvětví a měl by zde přenechat prostor pro charity a iniciativy, které fungují na bázi dobrovolnosti a mají mnohem větší efektivitu
............................................................................

Já osobně nejsem až tak vyhraněným kritikem státu, nebot pro mě je stát "vývojovým stádiem společnosti",
ale když už se stát rozhodne (páč se cítí dostatečně bohatý) pro nějakou tu charitu, měl by se u tý charity také inspirovat, a nedělat z charity něco, co lidem vnucováno, ale nabízeno..
Tedy mělo by to být něco, co lze odmítnout, nebot charitu lze odmítnout a jít a zaplatit si oběd sám, jelikož jsem dostatečně bohatý a mohu si ten oběd zaplatit sám (či případně zaplatit za své děti)

Socanská posedlost dobroserstvím takto zvolna přechází v argresivní komunistické vnucování "dobra" za každou cenu...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-27 07:07:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Souhlasím,
myslím že jste to pěkně shrnul,
pro mě je nákej morální kodex něčím, co je v rozporu s anarchistickým principem laisses faire, navíc je pak něčím obdobným jako etatistický zákony,
kdy pod pohrůžkou násilí je někomu vyhrožováno a násilí pak morálně ospravedlnováno...
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To co tady vy předvádíte ovšem nemá nic společného s minulostí nebo přítomností,
ale s budoucností,
hlásáte ideologii "obranného násilí" již dopředu, aniž by k němu již došlo, nebo práved ted docházelo...

Mně osobně je u prdele jestli se ze strachu z budoucnosti "obranně vyzbrojuje jedinec, nebo stát", obojí totiž znamená že tyto subjekty jsou ovládány strachem z budoucnosti a proto se preventivně již dopředu ozbrojují a hlásají voblbující "ideologii obranného násilí"

Takže, leda tak hovno minulost či přítomnost, ale budoucnost...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-25 23:16:32 Titulek: Re: Komentář szasziána [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To jste mě docela překvapil tímto názorem,
ale asi to bude tím, že já mám pasivitu docela rád,
je to vlastně moje nejoblíbenější činnost,
proto jsem nikdy prostitutky či lidi testující léky nenahlížel nijako negativně...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-25 23:08:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Nemyslím, že to je zbožštění, ale spíše používání měrné jednotky,
to bychom pak o zeměměřiči museli říkat že si zbožštil metr,
o elektrikáři že si zbožštil watu apd.

Myslím, že s penězi je to jako s pocity, obojí totiž vyjadřuje hodnotu,
a z toho důvodu je na tom snadné ujet stejně jako na pocitech,
a proto je i bohatství posuzováno negativně náboženstvími,
nebot láska k penězům konkuruje lásce k bohu,
proto je bohatství hanobeno jako kořen všeho zlého...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-25 10:59:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Mimozemštan právě ted hlásil v TV jen 80% slevy,
je třeba vyčkat a pospíchat pomalu,
vidím světlo na konci tunelu v podobě jarních výprodejí,
kdy snad dosáhneme oněch kýžených 90%...

Těším se tedy na jarní rovnodenost a zmrtvýchvstání našeho Pána...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-25 09:48:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
PS.
Samozřejmě tím nejsem proti kolektivismu,
ale i o něm platí totéž co o penězích, bohatství či touze po moci,
totiž dobrý sluha, ale zlý pán...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-25 09:40:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Souhlasím,
vono je to podobné jako s tou touhou po moci,
von je to přirozený přírodní program,
pokud v něm ovšem nevytvoříte ( v dobré víře) protiprogramy,
jak s oblibou činí kolektivisté, především pak náboženství skrze morálku a etatismus skrze zákony...

Pak se z každého přirozeného programu jenž je dobrým sluhou.
stává zlý pán...
Problém je především v tom, že lidé stále věří kolektivistickým systémům potláčení individuality jako něco co je nejen správné, ale nanejvýš potřebné, protože jinak by systém přešel v "chaos anarchie"

Vysvětlovat anarchii skze kapitalismus pak v lidech vzbuzuje dvojnásobně negativní pocity, jednou pro ten chaos a podruhé pro negativní náhled na bohatství a ekonomickou nerovnost, což jsou právě ty důsledky kolektivismu a potláčení individualismu,
von problém kapitalismu není pouze v tom, že jde o státní kapitalismus, ale spíše v tom, že funguje na kolektivistických principech morálky...

Spíše než potřeba odstranit stát je potřeba odstranit kolektivismus především v oblasti "vzdělávání"
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-24 16:38:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Pán nepán, slunovrat neslunovrat,
já už se těším na vánoční výprodeje
(tedy jestli náký budou, když už byly před vánočni)

Uvidíme, co nám voznámí zelenej heliovanej mimozemštan...
Přeji tedy všem slevy 90% !!!
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jako každý rok dám prostor hudbě
................................
To chválím, já ale o vánocích preferuji spíše starou dobrou "socialistickou" klasiku, mám to nějak zažraný pod kůží :

https://www.youtube.com/watch?v=W-GfjYleff4

https://www.youtube.com/watch?v=kDeHc1GBDqk

Tak jo, hezký vánoce a nezapomente ani o vánocích, že "gram praxe je více než tuna teorie"

Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-24 11:35:00 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Já nepsal nic o zvláštnosti. Zvláštní to není. Je to úplně hloupé a na hlouposti není nic zvláštního. Dávat analogii mezi náboženstvím a "etatismem" je už z transcendentální podstaty náboženství naprostá blbost.
...........................................................................
To si nemyslím, podle mne se lze voblbnout v podstatě čímkoliv, dokonce i tím, že nechcete být ničím voblblý, mysl je velmi flexibilní nástroj...

Sokrates nikdy nic tak triviálního, jako je "Vím, že nic nevím" netvrdil.
.........................................................................
Je to možný, protože vše co prý řekl Sokrates vlastně říká Platon,
podobně Ježíš či Budha (za Budhu pak všechny jeho názory nám sdělil autista Ananada)


Co se týče Vašeho posledního odstavce, tak je to téma k otevření zajímavé debaty, nicméně hovořit o intiuitivním poznávání v případě anarchokapitalistických fanatiků s uzavřeným ideologickým vnímáním světa by bylo poněkud zcestné.
.........................................................................
Já taky nehovořím o anarchokapitalistech,
ale o svobodě učení a principu anarchie,

co se týká zdejších anarchokapitalistů, jsou to vesměs mladí lidé,
takže jsem vůči jejich názorům tolerantní a moc je nekritizují za jejich uzavřené ideologické vnímání světa a spoléhání se jen na rozum,
jen se snažím poukázat na to, že jsou i jiné orientační funkce vnímání, než pouhý rozum, který se naučili (tak jako většina) preferovat právě v tom státním školství...

tak je to téma k otevření zajímavé debaty
...........................................
Vono to není až tak složité, Peter Grey jenž je "zakladatelem" svobody učení nic nového nevymyslel, ale (znovu)objevil jen to staré, sám poukazuje k "přírodním národům", stejné principy pak propaguje např. Dušek jemuž jsou blízcí toltékové a já to pak zase spíše popisuji skrze taoismus nebo budhistický dzogčhen...




Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Pro mě dobrý,
ale řekl bych že s tou ekonomickou nerovností jste to poněkud vodfláknul,
a přitom zcela nepochybně to je věc, jenž leží na srdci mnoha lidem,
především socialistům a komunistům...

Vždyt již dávno lze pozorovat, jak svobodné užívání rozumu vedlo k rozvoji poznání a svobodnému objevování nových technologií a svobodnému podnikání jenž zvyšují životní úroven celého lidstva,
a nejinak tomu bude i v případě SVOBODY UČENÍ, která zase bude působit spíše oblasti "psychologie" skze zharmonizování člověka a jeho individuaci, takže teoreticky lze odhadovat, že rozpory které v člověku vytváří "kolektivismus ve školství" a člověk je pak dále přenáší do společnosti, budou tímto odstraněny a nebudou přenášeny dále do společnosti...

Jestliže odstranění tisíciletého monopolu církve vedlo k rozvoji rozumu,
pak odstanění monopolního postavení státu (a především pak centralizovaného školství) povede (teoreticky) k rozvoji intuice, což je onen princip "laissez faire"
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-22 15:56:55 Titulek: Re: Good Idea [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Nepochybně,
vono totiž nezáleží ani tak na vzdělání, pracovitosti či vlastnictví,
ale jen na tom, jak je kdo velký "dobroser"

Jenže, vono najít někoho takového "chudého duchem" je mnohem těžšší,
než najít jehlu v kupce slámy, nebo narvat velblouda do ucha jehly...

Jeden takový inspirativní popis "vládce vesmíru" jsem kupodivu naleznul v knize "Stopařův průvodce po galaxii", pokud někdo ví o čem se tam píše, tak je mu jasný, že takovéhoto člověka je přetěžko najít...
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Není to celé náhodou tak, že demokracie je inherentně amorální a nespravedlivá v každém měřítku,
.............................................................

Bondy svého času napsal epos o hovně,
nepamatuji si jestli tam má i morálku,
ale já mezi hovna řadím :
pravdu
dobro a zlo
víru, naději a lásku
morálku

Podstatou hovna tedy je : představa, plánování a preferování a potláčení

Milovníci poezie naleznou pak zde :
https://www.youtube.com/watch?v=w8UARDgB1wk
a
https://www.youtube.com/watch?v=dvokbU_JpeU
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-21 18:41:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Než příště na záchodě spláchnete, tak se podívejte, jak se ten stav toho masa změnil!
.............................................................................
Podle náký čínský metody se z toho dá poznat prej i váš zdravotní stav,
já na to tedy vobčas koukám ale protože vím vo tom hovno,
tak je pro mě hovno jako hovno...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-21 13:53:45 Titulek: Re: Dodatek [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No jo,
když to tak vezmu, tak voni "češi" dvakráte "prohráli válku"
ale vždycky to tak šikovně zaonačili že pak byli na straně vítězů,
bohužel po druhý válce se přiklonili k vítězným bolševikům,
čímž šlápli zřejmě ještě do většího hovna, než když se přidali po válce první k Francouzům a Angličanům...

V podstatě asi stačilo bejt neutrální a zůstat pokojně sedět na prdeli nadále v Rakousku, které sice také dvakráte prohrálo válku,
ale prohrálo ji mnohem lépe než češi, takže nakonec se stalo prosperující zemí podobně jako německo...

NO jo, to se mně to ted kecá, vždy po bitvě je každej generálem,
ale z týdle historie je vidět, že bejt vítěz není zrovna velký terno,
a člověk udělá vždy nejlépe, zůstane-li neutrální a jen dá věcem volný průběh...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-21 11:22:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
PS.
Ostatně i já měl v divokých devadesátkách nějakej ten dloužek u VZP,
stačilo to doplatit a sečmárat žádost o prominutí penále a bylo to hotový,

čímž se tedy nechci nikterak zastávat povinných pojištění,
jsou hnedka na druhým místě jenž bych zrušil, hnedka po dopravních značkách jenž omezují a ohrožují každého řidiče na životě...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-21 11:11:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Proč by ne,
člověk klidně může být takový smolař, že jej revizor chytí každý den minimálně jednou, či případně může pokoušet osud v zájmu rozpoznávání karmických tendencí a přestupovat mezi na Ačkem a Céčkem na Muzeu bez jízdenky, tak je docela spoleh, že toho revizora trefíte...

Jen jedna věc mně nejde na rozum,
ale to je jen má teoretická úvaha, jestliže přijdu o bydlení a dále je možnost že pak přijdu i o práci, pak takovouto situci lze řešit třeba skrze nákou ubytovnu, dříve 100Kč za noc,
a když je fakt nejhůře, mohu se vyhnout placení zdr. pojištění pobytem na úřadu práce, kde dokonce i po dobu pěti let mně bude započítáno jako bych si i platil soc. pojištění...
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Já bych řekl,
že demokracie je politické vyjádření kapitalismu,
a kapitalismus je ekonomické vyjádření demokracie

a to s ohledem na dobu vzniku kapitalismu a demokracie, s ohledm na princip (konkurenční boj) a s ohledem na provázamost kapitalismu s demokracií...

To se tady asi moc líbit nebude,
ale k anarchii bych nejspíše přiřadil poněkud jiné principy hospodářství,
nejspíše něco, k čemu nás posune a k řemu dojde s rozvoj technologií...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-20 23:19:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Btw ty dluhy jsem nemel u banky, ale povetsinou dopravni podniky a tak..
..........................................................................
U DP jsem měl taky náký ty tři, čtyři pokutky,
přičemž po pár letech mně napsal právník Sokol,
že proběhl soud a mám zaplatit (já nevím, asi 1500/ks)
což bylo v té samé době jak uvádíš u sebe,
tak jsem fakt netušil, že jsi na takovýchto pokutách dokázal vytvořit
půl melounu...

U banky nevím, já se půjčkám vyhýbám,
myslím, že půjčky si berou jen zoufalci a dobrodruzi,
jenž netuší, že pokud něco člověk chce a nemá náká protikladná přání,
tak mu ona věc prostě dříve či později přijde,
aniž by se musel zoufale zadlužovat a platit navíc ještě nějaký ty úroky, nedejbůh pak ještě náký to penále...

Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-20 17:07:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To je přeci normální postup,
já to s ženskejma v posteli dělám taky tak,
i když v poslední době jak stárnu to povětšinou dopadne tak,
že není uspokojenej nikdo, zato utahanej jsem jak pes...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-20 16:42:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Hadas hodne blbe.
....................

Že bych se tak špatně vyjadřoval, když potvrzuješ má slova jak ti banka vykouzlila z padesáti litrů desetinásobek ???

To je přeci mnohem lepčí kšeft, něž nějakej spořádaně platící zákazník,
vono takový penále hádám docela rychle naskakuje, kde by k tomu banka přišla u spořádaně platícího zákazníka ???
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-20 14:09:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
„V České republice je skoro 900 tisíc lidí v exekuci.
.....................................................
Já bych tedy z takto velkého čísla hádal,
že zájmem bank není půjčovat těm solventním,
nýbrž naopak a už na ně mají přichystané své exekutory a své sazby...

Nevím jestli by to opatření nějako pomohlo,
jak známo, každé vopatření se vždy dá využít, tedy spíše zneužít, v nejhorším případě jen obejít

Počátek problému je stále v státním školství,
které vychovává snadno zmanipulovatelné vopice,
což je samozřejmě dobré nejen pro politiky, ale i vobchodníky,
takže zcela určitě nebudou žádné velké tlaky na změnu školství,
jen pro kometickou úpravu se povolí pár škol abychom vypadali pokrokově....
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Například v některých zemích funguje jakési kreditní skóre, které se postupně tvoří podle toho, jak splácíte svoje závazky, jak spolehlivě platíte za odebrané služby atd.
......................................................................
To je nepochybně rozumné řešení,
ale já bych řekl, že na svobodném trhu můžete postupovat i obráceně a rovnou počítat s tím, že použijete exekutora kterého již máte připraveného a jen čekáte, kdy dlužník přestane platit...
Vona ta odpovědnost prostě není jen na straně toho, kdo půjčuje,
ale i toho, kdo si půjčuje...

Tudíž lze podnikat i tak, že půjčujete nejen důvěryhodným lidem, ale i naopak lidem nedůvěryhodným...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-20 09:06:17 Titulek: Re: Klam logického vysvětlení? [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Nejsou to autority, ke kterým lidé vzhlížejí.
...........................................

Já bych tu situaci viděl asi takto :

Archetyp jako základní pojem Jungovy analytické psychologie
Shodné rysy mýtů a náboženských projevů v různých kulturách mají psychologický základ v archetypech. Někdy se archetypy dávají do souvislostí s vrozenými instinkty. Představují archaickou vrstvu vývoje lidského vědomí. V ní existují společné vzorce chápání skutečnosti, které vypovídají o psychickém fungování obrazivosti u všech příslušníků lidského druhu...........................
atd.atd. viz. https://cs.wikipedia.org/wiki/Archetyp

Někdy se sejde situace jako v případě Hitlera, kdy politik, archetyp, a volič si kápnou do noty a jsou v souladu a jednotě. Na podobné vlně se svezl i Havel a nejspíše i kdysi "tatíček" Masaryk...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-12-19 23:35:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Já na tom nic zvláštního nevidím,
napsal bych to víceméně stejně,
ale dodal bych k tomu, že anarchisté by neměli proto ujíždět na tom,
na čem spolehlivě ujíždějí všechna náboženství včetně etatismu
totiž na víře, naději a lásce, nebot to jsou představy směřované do budoucnosti, zatímco principem anarchie je laissez faire, tedy spontánní konání v přítomnosti ted a tady,
a obzvláště by si anarchisté měli dát pozor a vyhnout se zavádění nějakých morálních pravidel a vytvářet nějaká nehybná dogmata,

a tomu je tedy velmi těžké se vyhnout, nebot člověk potřebuje jakýsi pevný bod k tomu aby mohl fungovat a tím pevným bodem pak může být i ono Sokratovo "vím, že nic nevím" čímž si Sokrates zavařil dost podobně, jako třeba Ježíš s tou láskou...
Řekl bych, že si s touto (speciální) duchovní problematikou poradili v taoismu a budhistickém směru dzogčhenu, v křestanství se tomu přibližuje mistr Eckhart a snad i Kierkegaart, všude jinde mně to přijde poměrně tragický...


V tomto případě naprosto nereflektuje právě exegetická zkoumání, teologická ani filosofická východiska víry
...........................................................................
Jako zastánce svobodného učení s tím naprosto souhlasím,
ne tedy že bych byl nějako proti vzdělání a znalostem,
právě naopak,
ale za vrchol rozumového poznání považuji "poučenou nevědomost"
což je pojem vypůjčený od mistra Eckharta,
a je to vlastně situace kdy "odrostete rozumovému poznávání" a přecházíte k "intuitivnímu poznávání"
což je poněkud něco jiné, nežli "poznávání skrze víru"
ten rozdíl vcelku dobře vystihnul (vzdělaný) mistr Eckhart v "Traktátu o odloučenosti" https://www.reflexe.cz/Reflexe_24/Traktat_O_odloucenosti.html

Tím bych asi svoje blabla asi ukončil...
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
že by čeští politici vážně mysleli na občanskou válku, neboť k ničemu takovému se neschyluje ani smykem (a existuje-li něco jako „národní povaha“, pak ta česká je s tím celkem v rozporu).
.........................................................................
No jen nechte bejt,
voni češi povětšinou ani žádný zbraně nepotřebují,
nebot mají "zlatý český ručičky" takže to nandali křižákům jen pomocí kos a cepů a pak taky je zde tradice defenestrací, kdy tou první češi rozpouteli husitský války a tou poslední pak tu třicetiletou, fašistům pak v Praze postavili z dlažebních kostek barikády, sovětským bratrům zamalovali orientační tabule a naposledy to nandali komoušům "holejma rukama"

Jak říkám, "zlatý český ruce" nepotřebují žádný zbraně...
logo Urza.cz
kapky